UOKiK uruchomił infolinię konsumencką
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił nową infolinię konsumencką. Pod numerem 801 440 220 można uzyskać pierwszą pomoc w przypadku sporu.
Konsultanci prawnicy dyżurują od poniedziałku do piątku w godzinach 8 - 18-sta.
06.06.2016 | aktual.: 06.06.2016 16:28
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił nową infolinię konsumencką. Pod numerem 801 440 220 można uzyskać pierwszą pomoc w przypadku sporu. Konsultanci prawnicy dyżurują od poniedziałku do piątku w godzinach 8 - 18-sta.
Urszula Adamczyk z biura prasowego UOKiK powiedziała, że porady infolinia to pierwszy kontakt dla każdego konsumenta, który ma problem z przedsiębiorcą i chciałby uzyskać odpowiedź, jak skutecznie dochodzić swoich praw. Dodała, że eksperci udzielają informacji o obowiązujących przepisach oraz o innych instytucjach, które świadczą specjalistyczne porady.
Uzyskanie pomocy prawnej jest bezpłatne, ale konsumenci ponoszą koszty połączenia zgodnie z taryfą swojego operatora.
Urszula Adamczyk dodała, że warto pamiętać o tym, by przygotować się do rozmowy z konsultantem. "W tym celu należy zgromadzić dane o swojej umowie z przedsiębiorcą, o złożonej reklamacji lub innych krokach podjętych w danej sprawie".
Z porad osobistych, mailowych oraz telefonicznej można skorzystać również w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, w oddziałach Federacji Konsumentów oraz u miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Dane kontaktowe można znaleźć na stronie www.uokik.gov.pl.
Projekt realizowany jest przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Fundację Konsumentów, a finansowany z pieniędzy UOKiK.