Upada marka odzieżowa. Jej ubrania nosiła księżna Kate
Brytyjska marka ubrań ciążowych Seraphine ogłosiła upadłość i zwolniła większość z 95 pracowników. Powodem były rosnące koszty i spadające zaufanie konsumentów. To właśnie ubrania tej marki nosiła księżna Kate.
Firma rozważa różne scenariusze, w tym sprzedaż całej marki lub jej poszczególnych składników, a także przejęcie przez nowego inwestora. Jeśli żadna z tych opcji nie zostanie zrealizowana, to w grę wchodzi nawet całkowita likwidacja firmy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sezon weselny w pełni. Ile dać w kopertę na wesele?
Brytyjska marka dla kobiet w ciąży upada. Oto powody
Marka odzieżowa Seraphine, kojarzona z księżną Kate, ogłosiła upadłość. Portal dlahandlu.pl podaje, że przedsiębiorstwo zakończyło działalność operacyjną, a jej strona internetowa przestała być dostępna.
Interpath, firma odpowiedzialna za restrukturyzację marki, poinformowała, że większość z 95 pracowników zostało już zwolnionych. Firma zapewnia, że zostanie im udzielone wsparcie w dochodzeniu należnych świadczeń z tytułu zwolnień grupowych.
Will Wright, prezes Interpath w Wielkiej Brytanii, podkreślił, że wysokie koszty i osłabiona kondycja konsumencka były dla Seraphine "zbyt trudne do przezwyciężenia". Firma mocno odczuła spadek zaufania klientów.
Od kolejek do sklepów po problemy finansowe
Seraphine, założona w 2002 r. w Londynie, osiągnęła szczyt popularności, gdy jej odzież zaczęła pojawiać się w stylizacjach księżnej Kate. Ubrania szybko znikały ze sklepów, co pomogło w budowie luksusowego wizerunku marki.
W 2021 r. firma została przejęta przez fundusz Mayfair Equity Partners za ponad 58 mln euro. W tym samym roku Seraphine zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, ale już dwa lata później została z niej wycofana.
W kwietniu 2025 r. firma przeszła rebranding, jednak nie zdołała poprawić swojej sytuacji finansowej. "Financial Times" donosi, że spadek wartości Seraphine rozpoczął się w 2023 r., kiedy to firma prognozowała spadek obrotów o 8,6 proc. do 19 mln funtów w pierwszym kwartale.
Obecność w renomowanych domach towarowych, takich jak John Lewis i Next, nie uchroniła marki przed kryzysem. Przed ogłoszeniem upadłości Seraphine oferowała duże rabaty, sięgające 60 proc.
Znana niemiecka marka odzieżowa upada
Z problemami zmaga się także niemiecka firma modowa. W marcu 2025 r. sąd ogłosił upadłość trzech spółek zależnych niemieckiej firmy odzieżowej Gerry Weber.
Próby restrukturyzacji nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. W efekcie, w czerwcu i lipcu rozpoczęto stopniowe zamykanie wszystkich własnych sklepów marki w Niemczech i pozostałych krajach Europy. Zamknięcie sklepów oznacza utratę pracy dla około 280 osób w głównej siedzibie w Halle oraz kilkaset pracowników w Niemczech i za granicą.