Trwa ładowanie...

W sobotę wieczorem otwarcie południowej obwodnicy Gdańska

Obwodnica południowa Gdańska czyli droga ekspresowa S7 o długości 18 km zostanie oddana do użytku w sobotę wieczorem. Trasa będzie przejezdna, ale jej budowa całkowicie zakończy się dopiero w lipcu. Droga łączy krajową "siódemkę" z autostradą A1.

W sobotę wieczorem otwarcie południowej obwodnicy GdańskaŹródło: Jupiterimages
d1hsljo
d1hsljo

Rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Gdańsku, Piotr Michalski uważa, że dzięki nowej trasie przez Gdańsk będzie przejeżdżało o jedną trzecią mniej pojazdów niż dotychczas. Obwodnica odciąży m.in. Śródmieście od ruchu tranzytowego. Według prognoz ruchu w ciągu doby, może tamtędy przejeżdżać o 12-14 tys. pojazdów mniej.

Zwrócił uwagę, że "obwodnica łącząca krajową siódemkę w Koszwałach z obwodnicą Trójmiasta i autostradą A1 w Straszynie, ma nie tylko znaczenie regionalne, ale też bardzo istotne znaczenie w układzie drogowym całego kraju".- Ta droga sprawnie skomunikuje Trójmiasto ze Szczecinem, Łodzią i Warszawą oraz usprawni połączenia komunikacyjne terenów portowych z resztą kraju - wyjaśnił.

Do użytku zostaną oddane dwie dwupasmowe jezdnie na całym 18-kilometrowym odcinku. Ze względu na trwające jeszcze prace nie będzie otwarty węzeł Gdańsk Lipce czyli zjazd do Traktu św. Wojciecha. Nie będzie można też zjeżdżać na węźle Gdańsk Olszynka, bo nie ma tam jeszcze połączenia obwodnicy z budowaną Trasą Sucharskiego.

Jak wyjaśnił Michalski, "dokładna godzina otwarcia obwodnicy nie jest podawana do publicznej wiadomości ze względów bezpieczeństwa". - Jest wielu kierowców, którzy bardzo chcą jako pierwsi przejechać taką trasą i mogą stworzyć zagrożenie dla innych użytkowników drogi - dodał.

d1hsljo

Na południowej obwodnicy Gdańska znajduje się 19 obiektów inżynierskich, w tym najdłuższa estakada w Polsce o długości 2780 m oraz pięć węzłów: Gdańsk Południe (Straszyn), Gdańsk Lipce, Gdańsk Port (Olszynka), Gdańsk Wschód (Przejazdowo), Żuławy Zachód (Koszwały).

Koszt inwestycji wynosi ponad 1 mld 580 mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodzi z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

Inwestorem była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku. Wykonawcą konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo SA (lider) i Wakoz sp. z o.o. Spółka Wakoz w marcu wycofała się z inwestycji i Bilfinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie.

d1hsljo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1hsljo

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj