Wielki powrót "Playboya" w wersji drukowanej. Padła data
Wydawca kultowego magazynu Playboy ogłosił, że po kilkuletniej przerwie wraca do publikowania swojej drukowanej wersji. W lutym 2025 roku na rynku pojawi się nowe wydanie, które będzie ukazywać się raz do roku.
09.08.2024 10:39
Kultowe pismo dla mężczyzn, które ponad 70 lat temu powołał do życia Hugh Hefner już niebawem powróci na rynek w wersji drukowanej. Jak podaje PLBY Group, magazyn zniknął z rynku w USA w marcu 2020 roku, a wpływ na to miała pandemia koronawirusa.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kultowy magazyn "Playboy" powraca do sprzedaży
Magazynem pokieruje Mark Healy, który wcześniej zajmował wysokie stanowiska w magazynach "Men's Journal" oraz "Rolling Stone". Powrót Playboya do druku zostanie zainaugurowany podczas Big Game Weekend oraz Super Bowl LIX, które odbędzie się 9 lutego 2025 roku w Nowym Orleanie.
Nowy magazyn Playboy będzie zawierał wszystko to, co sprawiło, że publikacja stała się kultowa, czyli liczne zdjęcia celebrytów, wywiady z twórcami czy treści lifestyle'owe.
Wznowienie drukowanego magazynu to nie jedyna nowość od PLBY Group. Firma planuje także reaktywację swojej legendarnej franczyzy Playmate, rozpoczynając poszukiwania nowych twarzy na Playmate Roku 2024 oraz 2025 na całym świecie. W tym samym czasie, co powrót drukowanego magazynu, uruchomiona zostanie odświeżona strona internetowa playboy.com.
Grupa PLBY opublikowała raport za drugi kwartał, ujawniając, że całkowite przychody za ten okres wyniosły 24,9 mln dolarów, podczas gdy rok temu były to 35,1 mln dolarów. Oznacza to roczny spadek o 29 proc.
Przypomnijmy, polska edycja magazynu "Playboy" zniknęła z rynku pod koniec 2019 r. Zmiany były efektem postępującej transformacji europejskich spółek Marquard Media Group. Polska filia tłumaczyła, że wydawanie prasy przestaje być opłacalne i nic nie zmieniają w tej kwestii działania restrukturyzacyjne.
– Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu – tłumaczy w oświadczeniu prasowym Bijan Khezri, prezes oraz współwłaściciel Marquard Media Group.