Trwa ładowanie...
d2n9tlr

Wyniki sektora oponiarskiego i Dębicy w III kw. znów obciążone wzrostem cen surowców

19.10. Warszawa (PAP) - Wyniki całego sektora oponiarskiego, w tym Firmy Oponiarskiej Dębica będą w trzecim kwartale 2010 roku ponownie obciążone wzrostem kosztów produkcji m.in. z...

d2n9tlr
d2n9tlr

19.10. Warszawa (PAP) - Wyniki całego sektora oponiarskiego, w tym Firmy Oponiarskiej Dębica będą w trzecim kwartale 2010 roku ponownie obciążone wzrostem kosztów produkcji m.in. z powodu rosnących cen surowców, w tym przede wszystkim kauczuku - poinformował we wtorek prezes Dębicy Jacek Pryczek.

"Wyniki całego sektora oponiarskiego, w tym Dębicy, mogłyby być o wiele lepsze, gdyby nie astronomiczne ceny surowców, które podgryzają marże od spodu. Kauczuk cały czas idzie w górę i osiągnął już najwyższe poziomy od czasu wojny koreańskiej, i to jest bardzo niepokojące" - powiedział dziennikarzom Pryczek.

"Nie da się przenieść np. 20-30-proc. wzrostu kosztów na kieszeń klienta. W tym roku drożał nie tylko kauczuk, ale większość surowców" - dodał.

Kontrakty na kauczuk notują rekordowe poziomy - w Szanghaju historyczny poziom prawie 5 tys. USD za tonę, a w Tokio nieco ponad 4,2 tys. USD za tonę (najwyższy poziom od lipca 2008 roku). Na rynku kasowym cena kauczuku sięga rekordowego poziomu 4,02 USD za kilogram.

d2n9tlr

Prezes podtrzymał też wcześniejsze zapowiedzi, że Dębica chciałaby zwiększyć zdolności produkcyjne w segmencie opon ciężarowych, ale nie powiedział na razie kiedy mogłoby to nastąpić.

"Obecnie nasze zdolności w segmencie opon osobowych wynoszą 45-46 tys. sztuk dziennie, a ciężarowych 1.550-1.600 sztuk, a chcielibyśmy, żeby było to 5 tys. opon ciężarowych dziennie" - powiedział Pryczek.

W pierwszym półroczu 2010 roku zysk netto Dębicy spadł do 24,6 mln zł z 29,3 mln zł rok wcześniej, a przychody wzrosły do 813,9 mln zł z 742,3 mln zł przed rokiem.

Zysk operacyjny spółki wyniósł w I półroczu 2010 roku 44 mln zł, czyli o 7,9 proc. mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego, przede wszystkim ze względu na rosnące koszty produkcji.

W pierwszej połowie 2010 roku koszty sprzedaży i ogólnego zarządu spółki wyniosły 43,8 mln zł i ze względu na wzrost ilości i wartości sprzedaży były wyższe o 0,9 mln zł niż w tym samym okresie 2009 roku. Ich udział w przychodach ze sprzedaży obniżył się z 5,77 do 5,38 proc.(PAP)

bas/ jtt/

d2n9tlr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2n9tlr