Żabka wraca z kontrowersyjną promocją na piwo. Internauci oburzeni
Żabka ponownie wprowadziła promocję na piwo, która wywołała falę krytyki. Internauci oburzają się, że to "piwonament", który zachęca do sięgania po alkohol. Sieciówka broni się, że oferta nie podlega automatycznemu przedłużeniu i jest skierowana do zamkniętej grupy użytkowników aplikacji Żappka.
W ramach nowej promocji klienci mogą kupić 24 piwa w cenie 12. Jest ona dostępna w aplikacji Żappka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Tajemniczy box" w Auchan. Oto co znaleźliśmy w środku
Promocja na piwo w Żabce. Internauci krytykują
Klienci mają do wyboru są pakiety na piwo bezalkoholowe i alkoholowe, które można odebrać przez 20 dni. W przypadku trunków bez procentów ceny wahają się od 30 do 72 zł w zależności od marki. Z kolei ceny pakietów piwa alkoholowego oscylują wokół 36-84 zł.
W opisie oferty czytamy, że "cena pakietu wynosi nie więcej niż cena 12 piw w najniższej występującej w sieci cenie maksymalnej za piwo danego rodzaju". Pakiet można odebrać w całości, pod warunkiem że konkretna liczba butelek jest dostępna w danym sklepie. "Odbierz dowolną ilość piw z pakietu, ale pamiętaj, że odbiór jest możliwy tylko raz dziennie" - tłumaczy Żabka w aplikacji.
Oferta jest dostępna od 23 kwietnia do 6 maja lub do wyczerpania zapasów.
Promocja wywołała oburzenie wśród internautów. Krytycy nazywają ją "piwonamentem" i zwracają uwagę, że w Polsce "alkoholizm stanowi ogromny problem". "Czekam na małpkonament" - komentuje użytkownik, nawiązując do popularności małych buteleczek z alkohol (potocznie nazywanych małpkami).
"Nie wiem gdzie jest granica braku wyobraźni, ale ciężko będzie to przebić. W kraju, w którym alkoholizm pozostaje jednym z największych problemów, to jak jakiś odcinek Black Mirror" - ocenia inny internauta. Krzysztof Wroński, działacz Partii Razem, apeluje, aby sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Żabka komentuje promocję: to nie abonament
W odpowiedzi na pytania "Faktu" biuro prasowe Żabki podkreśla, że oferta nie jest abonamentem i jest ograniczona czasowo. Jak dodaje, "zgodnie z obowiązującym prawem akcja skierowana jest wyłącznie do zamkniętej grupy zarejestrowanych, pełnoletnich użytkowników aplikacji Żappka".
Jej wprowadzenie jest odpowiedzią na podobne oferty typu 12+12 sztuk gratis powszechnie stosowane na rynku i umożliwia klientom nabycie produktów w korzystnym cenowo modelu wielosztukowym - czytamy w odpowiedzi.
To już kolejna kontrowersyjna promocja w Żabce
Podobną promocję Żabka wprowadziła także w ubiegłym roku. Wówczas klienci mogli kupić 10 piw za 19,90 lub 29,90 lub 39,90 zł w subskrypcji.
Również wtedy promocja spotkała się z krytyką, szczególnie w kontekście problemu alkoholizmu w Polsce. Sprawa trafiła na celownik UOKiK, który stwierdził naruszenia przez Żabkę przepisów dotyczących promocji alkoholu.