Zamówienie e‑recepty przez aplikację. Jest nowa funkcja w mojeIKP

Osoby, które stale przyjmują leki i potrzebują recepty, nie muszą już zapisywać się do lekarza, dzwonić do przychodni ani prosić o wystawienie e-recepty online na Internetowym Koncie Pacjenta. Teraz można to zrobić przez aplikację mojeIKP.

Zamówienie e-recepty jest teraz możliwe bezpośrednio przez aplikację
Zamówienie e-recepty jest teraz możliwe bezpośrednio przez aplikację
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Benjamin Nolte / noltemedia

07.06.2023 | aktual.: 07.06.2023 21:18

Podkreślmy, że e-recepta może być wystawiona tylko na leki przyjmowane stale, czyli takie, które już były wcześniej przepisane przez lekarza. Żeby było to możliwe, użytkownik aplikacji musi wcześniej wybrać przychodnię POZ i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Można to zrobić na Internetowym Koncie Pacjenta lub podczas wizyty w przychodni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak zamówić e-receptę?

Aby złożyć zamówienie, należy zalogować się do mojeIKP i przejść do sekcji "e-zdrowie", a następnie odnaleźć e-receptę, która została wystawiona wcześniej. Istnieje możliwość wyszukiwania e-recepty według nazwiska lekarza lub nazwy placówki. Na końcu trzeba kliknąć przycisk "zamów e-receptę". Istnieje też opcja dodania kilku słów komentarza do lekarza.

Jak sprawdzić, czy recepta jest już gotowa? Po zalogowaniu się do aplikacji należy wejść w "e-zdrowie"/"e-recepty", a następnie wybrać u góry zakładkę "zamówione". Jeśli kolor kropki przy zgłoszeniu będzie niebieski, oznacza to, że receptę można już zrealizować.

Zamówienie można anulować

Istnieje również możliwość anulowania prośby o wystawienie recepty – zanim lekarz zacznie ją weryfikować.

Źródło artykułu:PAP
e-receptareceptazdrowie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)