Zaskakująco duże wpływy z abonamentu
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji szacuje, że wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego na koniec roku wyniosą ponad 460 milionów złotych.
W pierwszych 6 miesiącach tego roku wpływy z abonamentu były o 20 procent wyższe niż wcześniej się spodziewano. Rzecznik prasowy Krajowej Rady Katarzyna Twardowska powiedziała IAR, że taki wynik to przede wszystkim efekt dobrej współpracy z Pocztą Polską oraz kampanii informacyjnej mediów publicznych.
- Poczta podejmuje działania, które przynoszą efekt w postaci większej ilości wpłat. Druga rzecz to porozumienie z organizacjami przedsiębiorców, które podpisała Krajowa Rada. Trzeci element to kampania, jaką prowadzą publiczne media - wyjaśnia Katarzyna Twardowska.
Katarzyna Twardowska poinformowała, że obecnie więcej pieniędzy z abonamentu trafia do radia niż do telewizji. - Opłata za odbiornik radiowy to 5,35 zł miesięcznie. Z sondażu przeprowadzonego przez CBOS wynika, że aż 75 procent Polaków dobrze ocenia Polskie Radio. Publiczne radio cieszy się lepszą opinią Polaków niż prywatne stacje radiowe.
Abonament radiowo-telewizyjny wynosi 17,15 zł i należy go opłacić do 25. dnia każdego miesiąca. Można to zrobić w każdym punkcie Poczty Polskiej. Przy opłaceniu abonamentu z góry za cały rok płacimy za 11 miesięcy. Ściągalność abonamentu w naszym kraju wynosi około 45 procent, podczas gdy na przykład w Wielkiej Brytanii (gdzie abonament wynosi 140 funtów szterlingów rocznie) wskaźnik ten wynosi około 90 procent.