Ziemniaki zastępujemy makaronem
Producenci szacują, że przeciętna konsumpcja makaronu w
Polsce jest nadal ponad dwa razy niższa od średniej europejskiej wynoszącej
około 10 kg na osobę.
02.11.2010 | aktual.: 08.11.2010 12:10
Cieszy ich jednak systematyczny wzrost sprzedaży i spodziewają się zwiększenia dynamiki spożycia makaronu.
- Sprzedaż makaronu od kilku lat rośnie w Polsce w tempie kilku procent rocznie - mówi cytowana przez "Rzeczpospolitą" Dorota Liszka, rzecznik prasowy grupy Maspex, właściciela Lubelli produkującej najpopularniejszy makaron w Polsce.
Według firmy badawczej Euromonitor International w tym roku Polacy kupią 28, 8 tys. ton makaronu, o niemal 6 procent więcej niż w 2009 r. Jeśli chodzi o wydatki na świderki, rurki i spaghetti zwiększą się one w tym roku o niemal 6,4 procent, do 446 mln zł. Analitycy Euromonitora szacują, że do 2015 r. wielkość naszego rynku makaronu wzrośnie do niemal 36 tys. ton. Natomiast jej wartość zbliży się do 581 mln zł.
MJ