ZUS ostrzega przed oszustami. Udają urzędników
Oszuści znaleźli nowy sposób na nabijanie Polaków w butelkę. Tym razem podszywają się pod urzędniów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Pytają, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu. Rzecznik ZUS apeluje: nie udostępniajcie nikomu swoich danych do logowania
Do ZUS docierają sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Polega on na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu.
Choć telefon odbiorcy wyświetla daną informację o dzwoniącym lub piszącym wiadomość, w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów.
Nowy trik oszustów
"W ostatnich dniach otrzymujemy od klientów zgłoszenia z informacją, że otrzymali połączenia z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00 (wyświetlany na telefonie klienta) – gdzie osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu" - poinformował rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.
Zamiast szaleństw zaciskanie pasa. ZUS udostępnił najnowsze prognozy emerytalne
Podkreślił, że konsultanci infolinii ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS czy zmiany numerów telefonów w bankach.
- Zgodnie z naszymi standardami w sytuacji, kiedy jest konieczność kontaktu pracownika ZUS z klientem, nasi konsultanci przedstawiają się, podając swoje imię i nazwisko oraz przekazują informację merytoryczną, zazwyczaj związaną z pytaniem klienta - wskazał Żebrowski.
ZUS: nie udostępniajcie danych do logowania
- Nie zmieniamy tą drogą numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie - dodał.
Rzecznik ZUS zaapelował, aby nie udostępniać nikomu swoich danych do logowania na PUE ZUS.