Zwrot kosztów promocji dla producentów żywności

Organizacje producentów i przetwórców żywności mogą starać się o zwrot z Komisji Europejskiej 80 proc. kosztów kampanii promującej żywność, podaje Agencja Rynku Rolnego.

27.02.2009 | aktual.: 27.02.2009 12:21

Wczoraj na czwartkowej konferencji dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego Piotr Kondraciuk poinformował, że Komisja Europejska na działania promujące żywność przeznacza dla wszystkich krajów Unii 55 mln euro rocznie. Polska wykorzystuje średnio 13 proc. tych pieniędzy, czyli około. 7 mln euro.

Projekt kampanii reklamowo-informacyjnej wybiera ARR i kieruje go do KE, a ta ostatecznie decyduje o finansowaniu najlepszych pomysłów. Organizacje, które chcą uzyskać dofinansowanie i są zainteresowane promocją żywności na terenie UE, muszą dostarczyć projekty do Agencji do 30 czerwca każdego roku; projekty dotyczące promocji w krajach trzecich powinny trafić do ARR do końca listopada. Nie mogą być promowane marki, znaki towarowe czy firmy, a tylko żywność regionalna.

W Polsce zrealizowano już kilka takich kampanii. W latach 2005- 2006 Stowarzyszenie Mrożonej Żywności zachęcało do kupowania mrożonek. Budżet kampanii wyniósł 167 tys. euro. Ze środków unijnych współfinansowana była też kampania promująca spożycie soków owocowo-marchwiowych, skierowana do konsumentów w Rumunii i Bułgarii.

JS

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)