Biuściasty interes
a
Biust nie kończy się na "D"
70H, 65HH, 60J. Tak, to rozmiary staników. I to wcale nie największych. Taką bieliznę można znaleźć tylko w kilku sklepach w Warszawie. Dlatego jest to niezły biznes. Biznes z misją.
Tak wygląda dobrze dobrany stanik
Marki takie jak Freya, Panache czy widoczne na zdjęciu Curvy Cate, na dobre zagościły na biustach Polek.
Od "D" do "K"
Do niedawna 90 proc. kobiet nosiło źle dobrany staniki. Ostatnie dwa lata sporo zmieniły w podejściu Polek do nietypowych rozmiarów bielizny. Miseczka "K" powoli przestaje być czymś dziwnym.
"Piersiówka"
"Piersiówka" czyli krótka instrukcja jak dobrać i jak powinien wyglądać dobrze dobrany stanik.
Za zasłoną
Brafitterki wchodzą w sferę intymną swoich klientek, które często nie są zadowolone ze swojego ciała.
Godzina na wybranie
_ Najważniejszy jest kontakt z klientem. Atmosfera, jaką stwarzam w sklepie. Wygląd, zapach, miła obsługa - chcę, by moim klientkom na samo hasło "Abrakadabra" przychodziły do głowy miłe skojarzenia. W moim sklepie kobiety mają czuć się dobrze _ - podkreśla pani Anna.
Peachfield - Bruna 9 i Żeromskiego 55/67
Peachfield swój sklep internetowy otworzył prawie dwa lata temu. Teraz pani Maria Jachowiak - właścicielka, ma dwa sklepy stacjonarne na Bielanach i Mokotowie.
Abrakadabra - Koszykowa 67
_ W Abrakadabra zaczarujemy twój biust. _ Tak przynajmniej twierdzi pani Anna Pamuła - właścicielka sklepu.
Najważniejszy jest kontakt z klientem
_ Najważniejszy jest kontakt z klientem. Atmosfera, jaką stwarzam w sklepie. Wygląd, zapach, miła obsługa - chcę, by moim klientkom na samo hasło "Abrakadabra" przychodziły do głowy miłe skojarzenia. W moim sklepie kobiety mają czuć się dobrze _ - podkreśla pani Anna Pamuła.
Lady's Place - Mehoffera 26 paw.18 i antresola stacji metra Centrum
Pani Aleksandra Korycka swój pierwszy sklep na warszawskim Tarchominie uruchomiła w listopadzie 2008 r. Teraz pomaga klientkom w drugiej placówce na atresolii stacji metra Centrum.
Duży wybór
Na sam towar pootrzebny do otwarcia sklepu trzeba wydać przynajmniej 100 tys. zł.
Staników nie zabraknie
Oprócz wysokich kosztów początkowych trzeba doliczyć miesięczne zakupy towaru za przynajmniej 30 tys. zł.
Pełen wybór
Nawet jeśli wybranego modelu nie ma akurat w dobrym rozmiarze, brafitterki sprowadzą go na specjalne zamówienie.
Trafić w gust
_ By trafić w gust klientek, śledzę rynek, czytam, które modele im się podobają, jakie są ich opinie o firmach _- mówi Maria Jachowicz ze sklepu Peachfield.
Brafitterka dobrze dobierze stanik
Oprócz właścicielek w sklepach pracują brafitterki, niestety jest to niezbyt popularny fach wśród Polek.
Świadome klientki
_ Do sklepów sieciowych w galeriach handlowych przychodzą przypadkowe klientki. Do nas bardzo często przychodzą te, które wiedzą, że w przymierzalni mogą spędzić nawet godzinę _- mówi Maria Jachowicz.
"Coś jest nie tak z moim 80E"
Zanim powstała probiuściasta społeczność, wiele kobiet czuło, że ich staniki nie są odpowiednie. Wiele nie było zadowolonych z tego, jak wygląda ich biust i myślało: "coś jest nie tak z moim 80E".
Marketing szeptany
Najważniejszą formą promocji jest marketing szeptany. Klientki dowiadują się o nowych sklepach z forów internetowych czy stron promujących prawidłowo dobraną bieliznę.
Jedną, drugą, trzecią...
_ Klientka, gdy wejdzie do sklepu, jest zszokowana, że tyle lat męczyła się ze źle dobranym stanikiem. Następnym razem przyprowadza koleżankę. Jedną, drugą, trzecią - one przyprowadzają swoje. Tak to działa _- tłumaczy pani Anna Pamuła.
Jest potencjał
Choć coraz więcej kobiet już wie, że istnieją staniki w rozmiarze 65J, to wciąż do uświadomienia zostaje 80 proc. kobiet. To całkiem duży potencjał dla stanikowego biznesu.