Jeden z systemów składania wniosków "500+" nie działa. Sztab ludzi ściągnięty do pracy
Centralny Ośrodek Informatyki poinformował, że Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej ma poważną awarię. ePUAP to jeden z kanałów składania wniosków o przyznanie pieniędzy z programu "Rodzina 500+". Ośrodek w mediach społecznościowych zapewnił, że trwa naprawianie systemu. Część pracowników została ściągnięta do pracy.
07.05.2016 16:00
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej to system pomagający w komunikacji pomiędzy obywatelami a urzędami. Działa od 2008 roku, jednak przez lata niewielu Polaków z niego korzystało. Wszystko za sprawą konieczności potwierdzenia tożsamości w jednym z urzędów. ePUAP decyzją Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwa Cyfryzacji stał się jednym z kanałów składania wniosków o przyznanie środków w ramach programu "Rodzina 500+".
System ePUAP. zaliczył ciężkie #tangodown i przed nocą sobota/niedziela raczej go nie podniesiemy --> https://t.co/fxFmuuGhyA @MC_rzecznik -- COI (@COIgovPL) 6 maja 2016
Centralny Ośrodek Informatyki poinformował, że w związku z awarią został powołany sztab kryzysowy. System nie będzie działał wcześniej niż w nocy z soboty na niedzielę. O problemach poinformował również Karol Manys, rzecznik prasowy Ministerstwa Cyfryzacji. - Dość poważna awaria ePUAP. Sztab antykryzysowy wdraża plan awaryjny, by ją szybko wyeliminować. Za niedogodności przepraszamy - napisał Manys na swoim profilu społecznościowym.
Jak wynika z oficjalnych danych Ministerstwa Cyfryzacji - Polacy rzadko korzystali z ePUAP przy składaniu wniosków o "500+". 95 proc. wniosków trafiło do strony rządowej za pośrednictwem systemów bankowych, z kolei pozostałe 5 proc. przypadło na ePUAP, Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i system Emp@tia. Ogółem liczba wniosków w programie Rodzina 500+ przekroczyła już 2 mln, z czego 500 tys. zostało złożonych drogą elektroniczną.