Kup online i zapłać kurierowi kartą
Kupując w internecie, możesz teraz sam zadecydować, jak zapłacisz kurierowi za przesyłkę – gotówką czy kartą. Jako pierwsza w Polsce usługę płatności kartą przy odbiorze przesyłki wprowadziła firma DPD Polska. Mogą z niej skorzystać internauci w całej Polsce.
06.03.2017 | aktual.: 14.03.2017 15:04
Z raportu firmy doradczej PwC Polska „Klient w świecie cyfrowym” wynika, że aż 55 proc. Polaków robi zakupy w internecie. Najpopularniejszą formą płatności jest opłata za pobraniem u kuriera. Korzysta z niej 3 na 4 konsumentów – mówią badania agencji badawczej Gemius. Problem w tym, że przy odbiorze za zakupy można płacić tylko gotówką. ##Wygodnie i bezpiecznie Jako pierwsza postanowiła to zmienić firma kurierska DPD Polska, która w listopadzie 2016 r. wprowadziła możliwość płatności kartą u kuriera przy odbiorze.
- Po udanym pilotażu, który miał miejsce w warszawskich oddziałach naszej firmy w listopadzie ubiegłego roku, w terminale zostali wyposażeni wszyscy kurierzy dostarczający przesyłki pod barwami DPD Polska – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska. – Od teraz każdy odbiorca przesyłki ze sklepu internetowego będącego klientem DPD z uaktywnioną usługą płatności kartą za pobranie będzie mógł w ten sposób uregulować swoją należność – dodaje.
Według DPD Polska korzyści z płatności kartą przy odbiorze za zakupy online docenią nie tylko konsumenci, ale też e-sklepy. Dzięki temu rozwiązaniu szybciej otrzymają pieniądze za wysłane towary. ##Odbiór w punkcie DPD Pickup Płatność kartą przy odbiorzeto tylko jedno z najnowszych rozwiązań prokonsumenckich, którymi kuszą firmy kurierskie.
Powiększa się również sieć punktów DPD Pickup, w których możemy nadać i odebrać paczkę, a nawet zwrócić towary. DPD ma już ponad 1200 takich miejsc w całej Polsce. Blisko półtora tysiąca takich punktów oferuje natomiast GLS. Podobnie DHL. ##SMS z informacją o terminie Pomocne są też e-mailowe oraz SMS-owe wiadomości o terminie dostarczenia paczki do odbiorców. DPD Predict pozwala na określenie precyzyjnego czasu dostawy oraz ewentualnej zmiany terminu na trzy alternatywne daty. Dużym ułatwieniem jest też dostęp do numeru telefonu kuriera realizującego doręczenie oczekiwanej przesyłki.
Także paczkę dostarczaną przez DHL Parcel można śledzić korzystając z narzędzia Track&Trace, dostępnego na stronie internetowej firmy. – Dzięki niemu klient ma możliwość zobaczenia aktualnego statusu swojej przesyłki. Dodatkowo oferujemy system powiadomień e-mail i SMS, który informuje odbiorcę o nadaniu przesyłki oraz dacie, miejscu i przewidywanej godzinie doręczenia. W ten sam sposób klient informowany jest o nieudanej próbie dostarczenia, jeśli np. kurier nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem – tłumaczy Malwina Głowacka, Dyrektor ds. Obsługi Klienta DHL Parcel.
W ofercie DHL Parcel dostępna jest również usługa „Przekieruj paczkę”, umożliwiająca zmianę adresu doręczenia przesyłki nawet wówczas, gdy ta została już nadana.
Kwestię śledzenia paczki można rozwiązać również za pomocą aplikacji – bezpłatna usługa GLS. ##Dalszy rozwój rynku Według raportu Barometr E-commerce 2016, zrealizowanego przez Sociomatic Labs, polski e-handel stale rośnie i będzie się nadal rozwijał w tempie dwucyfrowym, by w 2020 roku prawdopodobnie przekroczyć wartość 60 mld zł. O tym jak będzie się zmieniał, będą decydowali przede wszystkim klienci, ale też firmy, które dostarczają zakupione w sieci towary. Bez innowacji wprowadzanych przez firmy kurierskie przyjazny dla klienta handel internetowy nie istnieje.
Partnerem artykułu jest DPD