Lidl znów rozda milion prezentów. Jak odpowie Biedronka?

"Ryby są super" - tak brzmi tytuł najnowszej książki Doroty Wellman i Karola Okrasy. Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, zostanie ona rozdana klientom na podobnej zasadzie co poprzednie wydawnictwa tego sklepu.

Lidl znów rozda milion prezentów. Jak odpowie Biedronka?
Wirtualna Polska
Sebastian Ogórek

04.11.2015 | aktual.: 04.11.2015 11:51

"Ryby są super" - tak brzmi tytuł najnowszej książki Doroty Wellman i Karola Okrasy. Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, zostanie ona rozdana klientom sieci Lidl na podobnej zasadzie co poprzednie wydawnictwa tego sklepu. Jak na tę akcję zareaguje konkurencja?

Książka będzie rozdawana w ramach przedświątecznej akcji promocyjnej, ale nie będzie się skupiać na karpiu i daniach świątecznych. Zawierać ma przepisy na ryby i owoce morza.

Jak będzie można otrzymać książkę? Przed świętami trzeba zrobić zakupy w dyskoncie i zebrać naklejki na specjalnej karcie. Kwota obowiązkowych zakupów zapewne oscylować będzie w granicach 300 zł. Ile dokładnie? O tym Lidl ma poinformować w przyszłym tygodniu.

Nie wiadomo, ile książek zostanie w ten sposób sprezentowanych klientom. Pierwsza tego typu akcja z 2013 roku z Pascalem Brodnickimi i Karolem Okrasą cieszyła się niesamowitą popularnością, a Lidl do pierwotnie wydrukowanego miliona egzemplarzy, dodrukować musiał kolejnych 200 tys.

Pomysł pod hasłem "zrób zakupy, damy ci prezent" dyskont rozszerzył później także na książkę poświęconą słodyczom, a także rozdał noże sygnowane nazwiskami swoich kucharzy.

W wakacje twarzą sieci sklepów przestał być Pascal Brodnicki (dziś reklamuje margarynę Rama), a na przełomie sierpnia i września zastąpiła go Dorota Wellman. Dziennikarka razem z Okrasą prowadzi kulinarne show, które emitowane jest w TVP. Ten reklamowy transfer odbił się głośnym echem, bo Wellman poinformowała, że 300 tys. zł ze swojego honorarium przekaże na cele charytatywne.

Podobne akcje związane z rozdawaniem produktów stosują też inne sklepy. Carrefour za zebrane naklejki dawał zniżkę na zakup sztućców, sprzętu AGD, pościeli oraz ręczników. Głośna była także sprawa Tesco. Brytyjska sieć obiecała klientom maskotki popularnej gry na komórki Angry Birds. Akcja cieszyła się taką popularnością, że pluszaków... zabrakło. Za nim sprowadzono nowe z Chin, klienci krytykowali Tesco i dawali upust swoim emocjom w internecie. Biedronka natomiast zorganizowała loterię. Do wygrania było w niej ponad 100 samochodów.

Na odpowiedź Portugalczyków nie będziemy długo czekać. Tradycją stało się, że dwie najpopularniejsze w Polsce sieci mocno rywalizują o względy klientów, organizując podobne akcje promocyjne. Tak było choćby z akcjami tematycznymi poświęconymi kuchniom świata. Najpierw wystartował z nimi Lidl, ale pomysł szybko został spapugowany przez Biedronkę. Na razie ta sieć dyskontów rozdawała jedynie książki piłkarskie.

W zeszłym roku przed meczem Polska - Niemcy w warszawskich sklepach całkowicie za darmo można było otrzymać publikację Tomasza Wołka "Dlaczego kochamy piłkę?".

Źródło artykułu:money.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (216)