Trwa ładowanie...
piwo
02-08-2010 06:35

Mały browar, duży zysk

Pomimo spadku spożycia piwa w Polsce świetnie na rynku radzą sobie małe browary - pisze Dziennik Gazeta Prawna.

Mały browar, duży zyskŹródło: Jupiterimages
d3s7x0s
d3s7x0s

Piwo z browarów takich jak Ciechan, Jagiełło czy Amber przestało interesować nielicznych. "Złocisty trunek" lokalnych producentów pijemy coraz częściej, co najlepiej pokazują wyniki finansowe - sprzedaż małych browarów podwoiła się w ciągu ostatniego roku.

Rynek jest cały czas perspektywiczny, bo statystyczny Polak na 180 kufli piwa tylko osiem wypija z małego browaru. Coraz częściej jednak wolimy takie regionalne piwo, bo ma ono dużo lepszy smak niż to uwarzone przez browarniczych gigantów - pisze DGP. Na rynku pojawia się więc coraz więcej małych producentów. Do warzenia wrócił m.in. browar Racibórz, linia produkcyjnej szykowana jest w Lądku- Zdroju.

Konkurencję regionalnych piw poczuły już wielkie koncerny działające w Polsce. Jako mały browar reklamuje się piwo Łomża, należące do Royal Unibrew. Niepasteryzowany "złocisty trunek" stara się sprzedawać pod marką Kasztelan, natomiast światowy gigant - Carlsberg.

Wirtualna Polska / Dziennik Gazeta Prawna.

d3s7x0s
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3s7x0s