10 grudnia dniem największych zakupów internetowych w Europie

Według przewidywań organizacji Visa Europe 10 grudnia będzie dniem największych w historii zakupów internetowych w Europie. Wartość transakcji online sięgnie 565 mln euro, a ich liczba przekroczy 10 mln.

10 grudnia dniem największych zakupów internetowych w Europie
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

28.11.2012 | aktual.: 02.12.2012 08:48

W "mega poniedziałek" konsumenci będą wydawać średnio 400 tys. euro na minutę, przy czym okres szczytowy przypadnie w Europie pomiędzy godz. 22.00 a 23.00 czasu polskiego.

Jak się oczekuje, system Visa Europe przetwarzać będzie w tym dniu w ciągu jednej minuty średnio ok. 7 tys. transakcji. Poszukując przedświątecznych promocji w sklepach internetowych, klienci będą również chcieli uniknąć tłumów, gęstniejących wraz ze zbliżaniem się Bożego Narodzenia.

- Przewidujemy, że w „mega poniedziałek” liczba płatności internetowych z użyciem kart Visa w całej Europie wzrośnie o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Po raz pierwszy spodziewamy się osiągnięcia poziomu 10 milionów transakcji przetworzonych w ciągu jednego zaledwie dnia - twierdzi dr Steve Perry, dyrektor ds. handlowych Visa Europe - Konsumenci coraz częściej decydują się na zakup w internecie, co odzwierciedla ich przekonanie o bezpieczeństwie płatności w sieci z użyciem kart Visa. Dzięki ogromnej liczbie transakcji przetwarzanych przez nas na co dzień oraz danym o tendencjach z lat ubiegłych, dysponujemy niewiarygodnie rozległą wiedzą o rozkładzie wydatków konsumpcyjnych.

W tradycyjnych sklepach dzień największych zakupów dość często przypada dwa dni przed Bożym Narodzeniem. Dla wielu konsumentów dobrą okazję do dokonania ostatnich zakupów przedświątecznych stanowić będzie weekend 22-23 grudnia. Organizacja Visa Europe przewiduje, że dniem największych zakupów w tradycyjnym handlu detalicznym będzie sobota, 22 grudnia.

Prognozy te są oparte na analizie najnowszych danych o zakupach oraz tendencjach zaobserwowanych w okresie świątecznym w roku ubiegłym. Ponieważ jedno euro z każdych siedmiu wydanych w Europie przez konsumentów jest realizowane w postaci płatności kartami Visa, dane zacytowane powyżej mogą być traktowane jako jeden z najbardziej wiarygodnych wskaźników aktualnych trendów w wydatkach konsumpcyjnych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)