12 firm zainteresowanych promocją energetyki jądrowej
12 firm jest zainteresowanych prowadzeniem kampanii informacyjnej na temat energetyki jądrowej - poinformował PAP Piotr Żbikowski z biura prasowego Ministerstwa Gospodarki. Resort chce wydać na to 22 mln zł do końca 2012 roku.
28.09.2010 | aktual.: 28.09.2010 14:25
Firmy te złożyły swoje oferty do resortu gospodarki.
- Do drugiego etapu postępowania przetargowego prowadzonego w formule dialogu konkurencyjnego zaprosimy pięciu oferentów - dodał Żbikowski. Negocjacje będą prowadzone w październiku.
Resort oczekuje od firm doświadczenia w prowadzeniu podobnych kampanii oraz zapewniania odpowiednich kadr i zasobów do jej przeprowadzenia.
Umowa z wybraną firmą będzie dotyczyć działań informacyjno-edukacyjnych do końca 2012 roku. Tylko w tym roku jest zarezerwowane na ten cel 6 mln zł, a w następnych dwóch latach planowane są wydatki rzędu 8 mln zł rocznie.
W ubiegłym tygodniu Andrzej Chwas z Departamentu Energii Jądrowej MG informował, że wyłonienie firmy, która poprowadzi kampanię, może jeszcze potrwać ok. półtora miesiąca. Zaznaczył, że za promocję energetyki jądrowej w wybranej lokalizacji będzie odpowiadał głównie inwestor.
Resort liczył, że kampania ruszy jeszcze we wrześniu. Jak zaznaczył Żbikowski, termin zakończenia oceny wniosków jest uzależniony jednak od wielu czynników, m.in. od uzupełniania wniosków przez oferentów.
Zgodnie ze zaktualizowanym przez resort gospodarki harmonogramem, pierwszy blok elektrowni jądrowej będzie uruchomiony w 2022 r. Polska Grupa Energetyczna planuje budowę dwóch elektrowni jądrowych o mocy około 3000 MW każda. Na liście resortu znajduje się ponad 20 możliwych lokalizacji przyszłej elektrowni jądrowej. PGE zapowiada wstępny wybór lokalizacji do końca roku.