AB SA rozmawia o akwizycjach w Polsce i partnerstwie strategicznym w Niemczech

Warszawa, 15.05.2014 (ISBnews) - AB SA rozmawia o strategicznym partnerstwie na rynku niemieckim z lokalnym dystrybutorem, a także prowadzi negocjacje z trzema polskimi...

15.05.2014 15:45

Warszawa, 15.05.2014 (ISBnews) - AB SA rozmawia o strategicznym partnerstwie na rynku niemieckim z lokalnym dystrybutorem, a także prowadzi negocjacje z trzema polskimi firmami, poinformował agencję ISBnews prezes AB SA Andrzej Przybyło. Firma rozważa również wypłatę dywidendy.

"Wierzymy w rozwój w Polsce dzięki stale rozbudowywanej naszej platformie e-commerce. Jednocześnie szukamy szans poza branżą IT. Trwają rozmowy z 3 firmami dystrybucyjnymi z innych branż. Potencjalne akwizycje mają nam dać ekspozycję na rosnące segmenty oferujące marżę. Za granicą nasza ekspansja ma się opierać na wypracowanym przez nas modelu lidera kosztowego branży. Rynek w Niemczech chcemy obsługiwać przez własną, istniejącą infrastrukturę. Jednocześnie rozmawiamy o strategicznym partnerstwie z lokalnym dystrybutorem" - powiedział ISBnews Przybyło.

Dodał, że w ramach rozwoju eksportu w najbliższym czasie AB SA wejdzie do dwóch kolejnych krajów. Prezes wskazał, że sprzedaż eksportowa spółki charakteryzuje się dwucyfrową dynamiką przy jednoczesnej selekcji odbiorców i koncentracji jedynie na marżowych partnerach.

"Nasz rozwój to koncentracja na e-commerce. Ten kanał oferuje potencjał rozwoju, rentowność i cross-selling. Mamy zupełnie nową platformę ABonline. Ciągle w nią inwestujemy, już 90% transakcji realizujemy w internecie i chcemy tu być na 'pool position'" - podkreślił Przybyło.

Według jego słów, duże nadzieje grupa wiąże ponadto z rynkiem czeskim i słowackim, gdzie kontrolowany przez AB SA dystrybutor ATC zdobywa rynek i notuje wysokie dynamiki mimo dotychczasowej słabej kondycji tych rynków.

"Za to pojawiają się dobre prognozy gospodarcze dla Czech i Słowacji. Jeśli ATC rozwija się szybko na słabych rynkach, to kiedy one 'odpalą', będziemy rosnąć tam naprawdę dynamicznie i jeszcze bardziej dominować" - wskazał Przybyło.

Ponadto ABSA cały czas dąży do poszerzania swojej oferty. Nowe umowy zawarto z czołowym producentem dysków twardych Western Digital, a także koncernem Dell. Prezes AB SA widzi również renesans w segmencie komputerów PC.

AB S.A. to największy dystrybutor IT i elektroniki użytkowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Notowana od 2006 roku na warszawskiej GPW, spółka prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 15 tys. partnerów handlowych - dealerów, VAR, hipermarketów, integratorów, sklepów i hurtowni komputerowych. Grupa AB z prowadzi dystrybucję elektroniki użytkowej, sprzętu RTV-AGD i produktów związanych z telefonią komórkową.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)