ABC Data spodziewa się pozyskania z emisji akcji s. H ok. 60 mln zł brutto (opis)

05.05. Warszawa (PAP) - ABC Data szacuje, że z emisji 22 mln akcji serii H uzyska około 60 mln zł wpływów brutto. Wpływy netto szacowane są na około 57,4 mln zł. Ze środków...

05.05.2010 | aktual.: 05.05.2010 11:08

05.05. Warszawa (PAP) - ABC Data szacuje, że z emisji 22 mln akcji serii H uzyska około 60 mln zł wpływów brutto. Wpływy netto szacowane są na około 57,4 mln zł. Ze środków pozyskanych z emisji spółka chce wydać 46 mln zł na przejęcia podmiotów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a 11,4 mln zł na zwiększenie efektywności procesów logistycznych poprzez automatyzację magazynu - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Ogółem na inwestycje związane z nabyciem przejmowanych podmiotów spółka zamierza wydać 67,2 mln zł, z czego 46 mln zł pochodzić będzie z emisji akcji serii H, a pozostałe wydatki inwestycyjne finansowane będą z kredytów inwestycyjnych i środków własnych.

ABC Data podała, że obecnie prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami prowadzącymi działalność na terenie krajów Europy Środkowo-Wschodniej należących do Unii Europejskiej, a rozmowy z jednym z nich znajdują się w zaawansowanym stadium.

Na inwestycje związane z projektem automatyzacji magazynu spółka przewiduje wydanie kwoty około 16,7 mln zł, z czego 11,4 mln zł pochodzić będzie emisji akcji serii H, a pozostałe wydatki inwestycyjne finansowane będą z kredytów inwestycyjnych i środków własnych.

Oferta publiczna obejmuje 22 mln akcji serii H nowej emisji oferowanych w ramach publicznej subskrypcji. Ponadto wprowadzający zamierzają zaoferować w drodze oferty publicznej 11.094.400 istniejących akcji serii B oraz 11 mln istniejących akcji serii. C.

Akcje będą oferowane w dwóch transzach. Transza instytucjonalna obejmie 35 mln akcji, a transza indywidualna 9.094.400 akcji.

Podanie do publicznej wiadomości przedziału cenowego planowane jest na 18 maja. Budowa księgi popytu potrwa od 18 do 20 maja.

Podanie do publicznej wiadomości ceny emisyjnej i ceny sprzedaży oraz liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach zaplanowano na 21 maja. Przyjmowania zapisów w transzy indywidualnej i instytucjonalnej potrwa od 21 do 25 maja. Przydział akcji nastąpi do 27 maja.

ABC Data to największy polski dystrybutor sprzętu komputerowego z udziałem w polskim rynku w 2008 r. szacowanym na 17,9 proc. W skład grupy wchodzi także ABC Data Słowacja i ABC Data Czechy. Udział w czeskim rynku dystrybucji IT w 2008 r. był szacowany na 5,2 proc., a w rynku słowackim na 2,9 proc.

W 2009 roku grupa miała 30,34 mln zł zysku netto, 54,1 mln zł zysku operacyjnego, 57,5 mln zł EBITDA i 2,37 mld zł przychodów.

Prognoza na 2010 r. przewiduje wypracowanie 31,23 mln zł zysku netto, 49,86 mln zł EBITDA i 2,46 mld zł przychodów.

W prospekcie podano, że za 2010 r. spółka nie przewiduje wypłaty dywidendy. Zarząd zamierza natomiast rekomendować stałą wypłatę dywidendy po przeprowadzeniu planowanych inwestycji, ustabilizowaniu sytuacji finansowej poprzez zmniejszenie zadłużenia oraz w przypadku braku znaczących potrzeb kapitałowych. W ocenie zarządu spółki wypłata dywidendy powinna rozpocząć się w 2012 roku (tj. począwszy od wypłaty z zysku za 2011 rok). Zgodnie z założeniami zarządu, sugerowany poziom dywidendy powinien wynosić około 50 proc. wyniku netto, po przekazaniu 8 proc. zysku netto na kapitał zapasowy.

Obecnie największym akcjonariuszem ABC Data jest MCI.PrivateVentures FIZ z zaangażowaniem na poziomie 55,7 proc., MCI.PrivateVentures z 15,8 proc., Arthur Holding z 11,2 proc. i MCI Management z 10,1 proc.

Po przeprowadzeniu oferty z akcjonariatu zniknie Arthur Holding, zaangażowanie MCI.PrivateVentures FIZ spadnie do 36,5 proc., MCI.PrivateVentures do 12,9 proc., MCI Management do 8,2 proc., a w rękach nowych akcjonariuszy będzie 36,3 proc. kapitału.(PAP)

gsu/ asa/

Źródło artykułu:PAP
emisjainformatykaopis
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)