Agora będzie kontynuować dyscyplinę kosztową w '10, nadal planuje akwizycje
23.02. Warszawa (PAP) - Grupa Agory ocenia, że łączny niegotówkowy koszt realizacji planów motywacyjnych, ktory obciąży wyniki w 2010 roku, wyniesie ok. 9,8 mln zł. Grupa zamierza...
23.02.2010 | aktual.: 23.02.2010 08:38
23.02. Warszawa (PAP) - Grupa Agory ocenia, że łączny niegotówkowy koszt realizacji planów motywacyjnych, ktory obciąży wyniki w 2010 roku, wyniesie ok. 9,8 mln zł. Grupa zamierza kontynuować politykę dyscypliny kosztowej w zakresie wydatków marketingowych i nadal nastawia się na akwizycje.
Agora podała w komunikacie prasowym, że najważniejsze cele grupy w 2010 roku to kontrola kosztów umożliwiająca elastyczne zarządzanie bazą kosztową w celu przystosowania grupy do zmiennych warunków rynkowych, a także rozwijanie istniejących przedsięwzięć oraz wzmocnienie efektu wewnętrznych synergii w celu lepszego wykorzystania kompetencji i multimedialnych zasobów grupy.
Ponadto istotnym celem dla grupy na ten rok jest dalszy rozwój istniejących oraz budowa nowych ośrodków kompetencji multimedialnych w ramach grupy, zapewnienie szerokiej dystrybucji treści oraz ich monetyzacji, a także wykorzystanie strukturalnych przemian zachodzących na rynku mediów w celu poszerzenia portfolio aktywów grupy.
Agora podała również, że program poprawy efektywności operacyjnej i polityka kontroli kosztów (w tym nowego zatrudnienia) są kontynuowane w całej grupie w celu dostosowania jej do kondycji rynku reklamowego.
Dodatkowo, w grupie na bieżąco realizowane są projekty rozwojowe, w tym w zakresie budowy kompetencji w mediach elektronicznych.
Agora podała, że łączny szacunkowy niegotówkowy koszt realizacji planów motywacyjnych, który obciąży wynik finansowy grupy w 2010 roku, wyniesie ok. 9,8 mln zł.
"Kwota ta zawiera szacunkowy koszt realizacji planów motywacyjnych, przy czym Spółka nie zna obecnie liczby certyfikatów, które będą nabywane przez pracowników w ramach tych planów, ani też kursu akcji Agory w okresie księgowania kosztów certyfikatów. Należy pamiętać, że rozłożenie niegotówkowego kosztu realizacji planów motywacyjnych w ciągu roku nie jest równomierne" - podano.
"W pierwszym półroczu 2010 r. koszty dotychczas uruchomionych planów motywacyjnych wyniosą ok. 6,2 mln zł. Nowy plan motywacyjny może obciążyć wyniki czwartego kwartału 2010 r. kosztami w wysokości ok. 3,6 mln zł" - podała spółka.
Grupa Agory zamierza też kontynuować politykę dyscypliny kosztowej w zakresie wydatków marketingowych.
"Należy jednak pamiętać, że poziom tych wydatków zależy od dynamiki rozwoju poszczególnych mediów, a także rynkowej aktywności i projektów konkurencji. Wysokość kosztów materiałów i energii zależy od cen jednostkowych (w tym cen papieru), kursu wymiany EUR/PLN, wolumenu produkcji i cen energii. Grupa zamierza kontynuować politykę kontroli kosztów w tym obszarze" - podano.(PAP)
bas/ gor/