Agora mocno traci. Tak źle jeszcze nie było
Agora odnotowała 9,61 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 1,47 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie
12.05.2014 | aktual.: 12.05.2014 10:46
.
Strata operacyjna href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoryAgory (Zobacz notowania spółki ») wyniosła 9,57 mln zł wobec 0,29 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 254,00 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 261,83 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2014 r. wyniosła 13,21 mln zł wobec 18 tys. zł zysku rok wcześniej.
ZOBACZ TAKŻE: PrzedZOBACZ TAKŻE: Przed *href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgorąAgorą najgorszy rok w historii*
Zarząd href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoryAgory zarekomendował akcjonariuszom niewypłacanie dywidendy ze skumulowanych zysków z lat ubiegłych ze względu na to, że w 2013 r. odnotowała stratę netto, podała spółka.
Spółka powołała się na poradę otrzymaną od swojego doradcy prawnego, firmy Weil, Gotshal & Manges - Paweł Rymarz Sp. kom.
"Prawnicy, po rozważeniu poglądów i argumentów w kwestii możliwości wypłaty dywidendy za rok obrotowy, który Spółka zamknęła stratą netto, wskazali na zarówno dużą niepewność stanu prawnego, jak i osobistą odpowiedzialność członków władz spółki za bezprawną wypłatę dywidendy w takiej sytuacji. Rekomendacja doradcy prawnego jest taka, aby dywidenda ze skumulowanych zysków z lat ubiegłych nie była wypłacona za rok, w którym spółka poniosła stratę" - czytamy w komunikacie.
W opinii zarządu, w obliczu wątpliwości prawnych związanych z możliwością wypłaty dywidendy za rok obrotowy 2013, uzasadnione jest niewypłacenie dywidendy, podano dalej.
Wniosek ten uzyskał pozytywną opinię rady nadzorczej.
href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoraAgora podtrzymuje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 r., podała spółka. Tymczasem po raz pierwszy od III kw. 2011 r. w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w Polsce.
"Biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki, spółka podtrzymuje swoje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 r." – czytamy w raporcie.
href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoraAgora wskazuje, że w kolejnych kwartałach 2014 r. negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników i czasopism w formie drukowanej utrzymają się.
"Spółka wierzy, iż wprowadzona na początku 2014 r. podwyżka ceny egzemplarzowej 'Gazety Wyborczej' pozwoli na częściowe ograniczenie spadku przychodów ze sprzedaży dziennika. Jednocześnie, spółka pracuje nad rozwojem sprzedaży wydawnictw w formie cyfrowej" – czytamy dalej.
Według szacunków href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoryAgory, opartych na dostępnych źródłach danych, w I kwartale 2014 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 1,6 mld zł i wzrosła o prawie 0,5% r/r. Po raz pierwszy od trzeciego kwartału 2011 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki na reklamę w Polsce, podkreślono w informacji.
W I kw. 2014 r. reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki na reklamę prasie, kinie oraz zewnętrzną. Wzrosły natomiast wydatki na reklamę w pozostałych segmentach rynku reklamy. W I kw. 2014 r. rozpowszechnianie płatne razem dzienników w Polsce zmniejszyło się o ponad 10,0%. Liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w I kw. 2014 r. wzrosła się o 17,6% w porównaniu z I kwartałem 2013 r. i wyniosła 11,97 mln biletów.
href="http://finanse.wp.pl/isin,PLAGORA00067,notowania-podsumowanie.html">AgoraAgora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS oraz operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.