Agora prognozuje w '13 5‑8 proc. spadku rynku reklamy (opis)
22.02. Warszawa (PAP) - Grupa Agory prognozuje, że w 2013 roku rynek reklamy spadnie o 5-8 proc. Spadki w kluczowym dla spółki segmencie dzienników wyniosą 22-25 proc. - podała...
22.02.2013 | aktual.: 22.02.2013 09:23
22.02. Warszawa (PAP) - Grupa Agory prognozuje, że w 2013 roku rynek reklamy spadnie o 5-8 proc. Spadki w kluczowym dla spółki segmencie dzienników wyniosą 22-25 proc. - podała Agora w raporcie kwartalnym.
Według szacunków spółki 13-16 proc. spadku zanotuje segment czasopism. O 7-10 proc. spadną wydatki na reklamę w telewizji, o 4-7 proc. w radiu i o 3-6 proc. w outdoorze.
Rok 2013 na plusie zakończy internet, który zyska 2-5 proc. oraz kino, gdzie spodziewany jest wzrost rzędu 0-3 proc.
"Spółka zwraca uwagę, iż wszystkie szacunki dotyczące zmiany dynamiki wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców, brakiem wiarygodnych danych na temat średniej rynkowej wartości udzielanych rabatów oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów i krótkimi okresami planowania kampanii reklamowych w poszczególnych mediach" - napisano w raporcie.
W raporcie dodano, że wraz z uzyskiwaniem dokładniejszych informacji rynkowych w kolejnych kwartałach, Agora może skorygować szacunki dotyczące wydatków w poszczególnych mediach.
Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że w 2013 roku rynek reklamy ogółem spadnie o ok. 5-10 proc., zaś spadki w segmencie dzienników wyniosą od ok. 15 proc. do 20,5 proc.(PAP)
kam/ jtt/