Agora w IV kw.'13 miała 10,4 mln zł zysku netto wobec konsensusu 7,1 mln zł zysku (opis)
03.03. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2013 roku 10,4 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 0,1 mln zł straty netto...
03.03.2014 | aktual.: 03.03.2014 08:38
03.03. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2013 roku 10,4 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 0,1 mln zł straty netto w IV kw. 2012 r. Zysk netto okazał się wyższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 7,1 mln zł zysku w trzecim kwartale.
Zysk operacyjny grupy Agory w IV kw. 2013 roku wyniósł 15,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 3,1 mln zł straty. Zanotowany zysk operacyjny okazał się wyższy od oczekiwań analityków, gdyż konsensus zakładał 7,7 mln zł zysku EBIT.
Zysk EBITDA spółki w IV kw. 2013 r. wzrósł do 39 mln zł z 20,9 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 31,2 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w IV kw. 2013 roku 300,3 mln zł wobec 310 mln zł rok wcześniej i były wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 290,6 mln zł.
Narastająco po czterech kwartałach 2013 roku Agora na poziomie skonsolidowanym miała 0,5 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej, 7,4 mln zł zysku operacyjnego, 103,5 mln zł zysku EBITDA oraz 1.073,9 mln zł przychodów ze sprzedaży.
DZIENNIKI I CZASOPISMA
"Gazeta Wyborcza" w IV kw. miała średnie rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 215 tys. egz. (spadek o 13,8 proc. rdr). Przychody "Gazety Wyborczej" ze sprzedaży egzemplarzy wyniosły 24,7 mln zł (spadek o 5 proc. rdr).
"Wpływ na ograniczenie dynamiki spadku tych przychodów miała wprowadzona dwukrotnie w 2013 r. podwyżka ceny +Gazety Wyborczej+" - podała spółka.
Przychody z reklam "Gazety Wyborczej" w IV kw. 2013 r. sięgnęły 38,7 mln zł (spadek o 21,7 proc. rdr), a szacowany jej udział w wydatkach na reklamę wymiarową w dziennikach wyniósł 35 proc.
Przychody segmentu czasopisma w IV kw. 2013 r. wyniosły 10,3 mln zł (spadek o 30,9 proc. rdr), w tym sprzedaż wydawnictw wyniosła 4,4 mln zł, a przychody z reklam wyniosły 5,9 mln zł. Udział czasopism Agory w wydatkach reklamowych w miesięcznikach sięgnął ponad 6,5 proc.
"Należy pamiętać, że wpływ na porównywalność danych segmentu mają odpisy aktualizujące wartość aktywów, które obciążyły wynik segmentu w IV kw. 2012 r. kwotą 12,4 mln zł" - podała Agora w raporcie.
"Ponadto wpływ na wyniki segmentu miały m.in. zmiany w portfelu magazynów Agory (sprzedaż Poradnika Domowego i nabycie pisma Dom&Wnętrze)" - dodano.
KINO I PROJEKTY SPECJALNE
Przychody grupy Helios w IV kw. 2013 r. wyniosły 66,9 mln zł i wzrosły o 7,9 proc. rdr.
"Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o 2,1 proc., pomimo niższej frekwencji w polskich kinach. Przychody ze sprzedaży barowej wzrosły o 12,9 proc., a z pozostałej sprzedaży o 29,2 proc., głównie dzięki działalności dystrybucyjnej spółki Next Film" - podała Agora.
Frekwencja w kinach Helios w czwartym kwartale 2013 r. sięgnęła 2,2 mln osób i obniżyła się o 5,7 proc. W tym czasie liczba biletów sprzedanych do wszystkich kin w Polsce spadła o 4,9 proc. rdr.
Przychody pionu projekty specjalne w IV kw. wzrosły o 5 proc. rdr. i sięgnęły 10,6 mln zł.
INTERNET, REKLAMA ZEWNĘTRZNA I RADIO
W IV kw. 2013 r. segment internet Agory osiągnął wynik operacyjny w wysokości 6,8 mln zł. Spółka podała, że jest to w głównej mierze efekt ograniczenia kosztów operacyjnych o 17,7 proc. rdr.
"Segment poprawił także pozostałe wyniki: EBITDA operacyjna wzrosła do 7,9 mln zł, a marża EBITDA operacyjna była wyższa o 11,9 pkt. proc. i sięgnęła 26,3 proc." - podano w raporcie.
"Przychody segmentu internet Agory zmniejszyły się o 4,2 proc. do 30 mln zł ze względu na niższe przychody ze sprzedaży reklam (spadek o 4,3 proc.) oraz niższe przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach (spadek o 4,9 proc.)." - dodano.
Agora podała, że dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 9,2 proc. segment reklamy zewnętrznej poprawił wynik operacyjny. Jego EBITDA operacyjna sięgnęła 9,2 mln zł (wzrost o 3,4 proc. rdr).
Przychody grupy AMS z reklam wyniosły 41 mln zł (spadek o 7 proc. rdr), a szacowany udział AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł 33 proc.
Przychody segmentu radiowego Agory z reklam sięgnęły 25,2 mln zł (wzrost o 5,4 proc. rdr), jego wynik EBIT wyniósł 4,3 mln zł (wzrost o 38,7 proc. rdr), a EBITDA operacyjna 4,9 mln zł (wzrost o 28,9 rdr proc.). (PAP)
kam/ asa/