Allegro przyznaje się do błędu. Firma naliczała dodatkowe opłaty
Jeden ze sprzedawców Allegro zauważył, że mimo spełnienia warunku darmowego odbioru przesyłek naliczono mu dodatkowe opłaty za podjazdy kuriera. Inni użytkownicy zgłaszają podobne problemy. Platforma tłumaczy, że "w wyniku błędu wystąpiły nieprawidłowości".
"Naliczono mi 48 dopłat za podjazd z jednego tygodnia. Czyli, jak rozumiem, 48 razy zamawiałem podjazd kuriera w ciągu kilku dni? Mało tego – dopłaty są naliczane do każdej nadanej paczki. Dla przykładu: kurier odbiera 10 sztuk DPD Pickup i do każdej z tych paczek doliczana jest opłata za podjazd. Sytuacja powtarza się kolejny miesiąc" – pisze jeden ze sprzedawców na forum Allegro Gadane.
Co ważne, odbiór paczek Allegro DPD Pickup jest bezpłatny, pod warunkiem przekazania kurierowi co najmniej 4 przesyłek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
O włos od tragedii w Olsztynie. Z sufitu spadło prawie pół tony gruzu
"Świadome działania na szkodę sprzedawcy"
Jak dodaje, sytuacja powtarza się od miesięcy, a reklamacje są czasochłonne i nie przynoszą rezultatów. "Wcześniej miałem ich 15 (opłat - red.), teraz 48 pomimo tego, że skrupulatnie kontroluję liczbę nadań. Zawsze kurier odbiera więcej paczek, żeby przekroczyć minimalną liczbę dla darmowego odbioru" – napisał na forum.
Sprzedawca zapowiada, że jeśli sytuacja nie zostanie rozwiązana, zamierza nagłośnić sprawę i powiadomić odpowiednie instytucje. "Jest to celowe i świadome działania na szkodę sprzedawcy" – podkreśla.
Pod jego wpisem pojawiło się wiele komentarzy od innych użytkowników, którzy zgłaszają podobne problemy. "U nas ten sam problem, naliczane są opłaty za podjazd kuriera DPD dla DPD Pickup, chociaż nie zlecamy podjazdu. Właśnie wyłączyliśmy ten sposób dostawy we wszystkich cennikach" – napisał jeden ze sprzedawców na forum Allegro Gadane.
Inny dodał: "Podpisuje się pod problemem. 130 dopłat za podjazd przy DPD Pickup przez niecałe 30 dni". Wielu użytkowników zwraca uwagę, że proces reklamacyjny jest czasochłonny.
Allegro przyznaje się do błędu
Do sprawy odniósł się Marcin Gruszka, rzecznik i dyrektor komunikacji Allegro. W przesłanym redakcji WP Finanse komentarzu potwierdził, że "w wyniku błędu wystąpiły nieprawidłowości w naliczeniach na rachunkach sprzedających".
"Nasz partner jest obecnie zaangażowany w proces weryfikacji i korekty tych przypadków. Chociaż jako Allegro nie mamy fizycznej możliwości potwierdzenia wykonania usług podjazdu realizowanych przez kuriera, zapewniamy, że wdrożymy wszelkie niezbędne środki, aby w przyszłości uniknąć podobnych zdarzeń. Skontaktujemy się z naszymi sprzedającymi, by wyjaśnić im sytuację – odpowiada Marcin Gruszka.
Zmiany dostaw w Allegro
Ostatnio na Allegro spadła fala krytyki po tym, jak jeden z użytkowników portalu Wykop.pl zauważył, że Allegro samoczynnie zmieniło formę dostawy jego zamówienia – zamiast paczkomatu InPost, przesyłkę nadano kurierem Allegro Delivery.
Jak pisaliśmy w WP Finanse, początkowo użytkownik przypuszczał, że to jednorazowy błąd systemu. Jednak sytuacja się powtarzała. "Jak dla mnie to systemowe wprowadzanie w błąd" - napisał.
Rzecznik i dyrektor komunikacji Allegro Marcin Gruszka w komentarzu przesłanym redakcji WP Finanse podkreślał, że priorytetem firmy jest zawsze doświadczenie klienta, dlatego Allegro nieustannie pracuje nad jego optymalizacją – także w obszarze logistyki. Dalej jednak nie tłumaczył, dlaczego platforma podmienia sposób dostawy zakupionych przedmiotów bez wiedzy użytkowników.
Poprosiliśmy biuro prasowe DPD o komentarz sprawie naliczania opłat za podjazdy kurierów. Odpowiedź opublikujemy, gdy tylko ją dostaniemy.
Paulina Master, dziennikarka WP Finanse