Gdzie Polacy robią zakupy online? Allegro straciło pozycję lidera

Chińska platforma Temu wyprzedziła Allegro, stając się liderem rynku e-commerce w Polsce - wynika z danych Mediapanelu. W marcu azjatycki gigant uzbierał grono aż 18,11 mln użytkowników. Mimo tego to na Allegro nadal spędzamy najwięcej czasu.

TOP 10 najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce w marcu
TOP 10 najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce w marcu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | zdj. ilustracyjne
Maria Glinka

Jeszcze w lutym Allegro utrzymywało przewagę, jednak marcowe wyniki pokazują, że Temu zdołało przyciągnąć więcej użytkowników. To znacząca zmiana na rynku, na którym polski serwis przez lata dominował jako najpopularniejsza platforma zakupowa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

WIDEO

"Tajemniczy box" w Auchan. Oto co znaleźliśmy w środku

Temu wyprzedziło Allegro. Oto gdzie robimy zakupy online

W marcu 2025 r. chińska platforma e-commerce Temu zdetronizowała na polskim rynku dotychczasowego lidera - Allegro, na polskim rynku. Według danych Mediapanelu, które cytują wiadomoscihandlowe.pl Temu odwiedziło 18,11 mln użytkowników, podczas gdy Allegro przyciągnęło 17,84 mln osób.

Temu zdobywa popularność dzięki atrakcyjnym ofertom i szerokiemu asortymentowi produktów. Użytkownicy doceniają także konkurencyjne ceny.

Allegro, mimo utraty pozycji lidera, nadal pozostaje kluczowym graczem na rynku. Świadczą o tym dane dotyczące średniego czasu spędzonego przez realnych użytkowników na poszczególnych platformach. Na Temu poświęciliśmy w marcu 58 min 18 sek, a na Allegro - 1h 54 min 44 sek.

TOP 10 najpopularniejszych marketplace'ów w Polsce

Najnowszy ranking Mediapanelu wskazuje, że na trzecim miejscu uplasował się Media Expert. Tę platformę w marcu odwiedziło 11,78 mln użytkowników.

Tuż za podium znalazła się inna chińska platforma - Ali Express, która przyciągnęła 10,80 mln. W pierwszej dziesiątce są także:

  • Empik - 8,41 mln użytkowników,
  • Erli - 7,98 mln użytkowników,
  • Shein - 7,82 mln użytkowników,
  • Rossmann - 7,75 mln użytkowników,
  • Amazon - 6,91 mln użytkowników,
  • Vinted - 6,76 mln użytkowników.

Fatalne wyniki badań ubrań z Temu i Shein. Zawierają metale ciężkie

Tymczasem z najnowszego badania wynika, że ubrania sprzedawane na chińskich platformach, które znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w Polsce (Temu i Shein), mogą być groźne dla zdrowia.

Federacja Konsumentów przebadała 16 sztuk ubrań i bielizny, sześć par butów, pięć sztuk biżuterii, torebka i ładowarka. Wyniki wskazują, że ponad połowa (57,6 proc.) przetestowanych produktów zawierała niebezpieczne metale ciężkie. W artykułach znaleziono m.in. nikiel, ołów i kobalt.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (93)