Amerykanie już nie kochają Coca-Coli? Częściej wybierają wodę
Sprzedaż wody w Stanach Zjednoczonych wzrasta, bo coraz więcej Amerykanów zastępuje nią napoje gazowane. Czy Pepsi i Coca-Cola mają się czego bać?
28.08.2015 11:07
Sprzedaż wody butelkowanej w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 7 proc. w zeszłym roku i jeśli tempo to zostanie utrzymane przewyższy sprzedaż gazowanych napojów - podaje firma badająca rynek napojów Beverage Marketing.
Firma Nestle, która w Stanach ma dwie marki wody, Pure Life i Poland Spring, jest trzecia na rynku pod względem sprzedaży napojów bezalkoholowych właśnie dzięki wodzie.
To nie jest zbyt dobra wiadomość dla Coca-Coli i Pepsi, bo chociaż one także sprzedają swoje wody, to wolałyby sprzedawać więcej napojów gazowanych.
Cena wody spadła w ciągu ostatnich dziesięciu lat, podczas gdy cena napojów gazowanych wzrosła. Pomimo to na rynku pojawia się coraz więcej firm chcących sprzedać produkt, który większość ludzi może mieć za darmo.