Trwa ładowanie...
d366o3y

Amica zainwestuje 120 mln zł w rozwój produkcji w ciągu czterech lat

04.03. Warszawa (PAP) - Amica planuje przeznaczyć na inwestycje w rozwój mocy produkcyjnych we Wronkach 120 mln zł w ciągu czterech lat - poinformował na konferencji prasowej...

d366o3y
d366o3y

04.03. Warszawa (PAP) - Amica planuje przeznaczyć na inwestycje w rozwój mocy produkcyjnych we Wronkach 120 mln zł w ciągu czterech lat - poinformował na konferencji prasowej Wojciech Kocikowski, wiceprezes firmy. Spółka spodziewa się w tym roku dwucyfrowego wzrostu sprzedaży i EBITDA.

"W ciągu czterech lat możemy wydać w zwiększenie mocy produkcyjnych we Wronkach, w obszarze kuchni, 120 mln zł" - powiedział Kocikowski.

W wyniku programu inwestycyjnego moce produkcyjne firmy mogą wzrosnąć do 1,8 mln sztuk z 1,25 mln sztuk obecnie.

Wiceprezes zaznaczył jednocześnie, że plan ten będzie uzależniony od otoczenia, popytu na kuchnie i sytuacji na rynku rosyjskim.

d366o3y

Amica 6 lub 7 maja zaprezentuje dziesięcioletnią strategię, w której przedstawi plany rozwoju w najbliższych latach na poszczególnych rynkach. Spółka zamierza dywersyfikować sprzedaż, zwiększając przychody na rynkach Europy zachodniej i południowej.

"Jesteśmy w zbyt dużym stopniu uzależnieni od Rosji. Ostatnie zawirowania na rynku potwierdzają, że dywersyfikacja jest konieczna" - powiedział Kocikowski.

Poinformował, że ciekawa jest sytuacja na rynku AGD we Włoszech, gdzie wielu producentów kuchni jest na skraju upadłości.

"Przyglądamy się trzem-czterem z nich. Generują między 30 a 50 mln euro obrotu. To mogłoby zaowocować jakąś transakcją" - ocenił wiceprezes.

d366o3y

Rozwój sprzedaży ma nastąpić również m.in. w Niemczech, we Francji, w Wielkiej Brytanii i Skandynawii.

Spółka chce też wyjść na nowe rynki, na których dotąd nie sprzedawała wcale lub bardzo mało, jak Izrael, Turcja czy północna Afryka.

"To przyniesie dodatkowych kilka milionów euro nowego obrotu" - powiedział Kocikowski.

Niekorzystny kurs rubla obniżył ubiegłoroczny wynik firmy o 13 mln zł, przy czym w większości było to odczuwalne w czwartym kwartale.

d366o3y

Również w pierwszym kwartale wpływ tego czynnika będzie ciążył na wynikach firmy. Wiceprezes liczy jednak, że częściowo efekt ten zniweluje wzrost cen na rosyjskim rynku.

Zwraca uwagę, że popyt tam jest wciąż wysoki.

W strategii Amica odniesie się również do kwestii akwizycji oraz dywidendy.

W zeszłym roku spółka wypłaciła 4,58 zł dywidendy na akcję.

"W tym roku również chcielibyśmy podzielić się zyskiem z akcjonariuszami" - powiedział Kocikowski.

d366o3y

"Sytuacja płynnościowa firmy jest dość dobra. Mamy możliwości, by dzielić się zyskiem z akcjonariuszami, niezależnie od planów inwestycyjnych czy ewentualnych akwizycji" - dodał.

Amica z optymizmem ocenia perspektywy 2014 roku, choć obawy budzi kurs rubla, który może obniżyć rentowność spółki.

"Mimo to liczymy, że na poziomie EBITDA wzrost będzie dwucyfrowy, podobnie jak w przypadku sprzedaży" - powiedział Kocikowski.

d366o3y

Dodał, że sytuacja w Polsce wygląda bardzo obiecująco, na co wpływ ma przejęcie części udziałów po bankructwie Fagora Mastercook, producenta sprzętu AGD.

"Sytuacja w czwartym kwartale zeszłego roku na rynku krajowym, a także w dwóch ostatnich miesiącach, wygląda bardzo dobrze. Wzrost w Polsce w IV kw. wyniósł 22 proc. Gdyby nie efekt Mastercooka, byłby niższy, zapewne poniżej 5 proc." - powiedział wiceprezes.

W 2013 roku grupa miała 89,3 mln zł zysku netto, 95,4 mln zł zysku operacyjnego i 1,65 mld zł przychodów.

W samym czwartym kwartale zysk netto wyniósł 29,6 mln zł, zysk operacyjny 38,6 mln zł, a przychody 497,1 mln zł. (PAP)

morb/ jtt/

d366o3y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d366o3y

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj