Awaria w dużym polskim banku

Dziś po raz trzeci w ciągu miesiąca klienci ING Banku Śląskiego mieli problemy z zalogowaniem się do konta internetowego. Po około półtorej godzinie awarię usunięto. Skąd się biorą tak częste problemy jednego z największych polskich banków?

Awaria w dużym polskim banku
Źródło zdjęć: © WP.PL

- Moglibyście sprawdzić u przedstawicieli Banku ING czemu nie ma możliwości zalogowania się na swoje konto? Jakaś większa awaria? - wysłał nam kilka minut po 10 alarmującego maila pan Marcin.

Informację szybko sprawdziliśmy, potwierdziło ją biuro prasowe banku.
- Awaria, polegająca na spowolnieniu systemu, nastąpiła chwilę przed godziną 10 - powiedziała Wirtualnej Polsce Ewa Szerszeń, zastępca rzecznika prasowego ING Banku Śląskiego.
Po półtorej godzinie awarię usunięto.
- O 11.10 dostałem informację od informatyków, że wszystko powinno działać jak należy. Sam sprawdzałem i nie ma problemów - zaręcza Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego.

To jednak kolejna awaria w jednym z największych polskich banków. Poprzednie 11 i 19 października trwały dłużej, a klienci nie mieli dostępu do swojego konta internetowego nawet przez kilka godzin.
- Tym razem był to inny typ awarii. Mieliśmy problemy z wolniejszym działaniem systemu. Mamy nadzieję, że więcej takich problemów już nie będzie - mówi Piotr Utrata. - Zaprzeczam jednocześnie, aby to był atak hakerski. Taką możliwość absolutnie wykluczyliśmy - dodaje rzecznik.

Kont z dostępem do rachunku przez internet ma w ING Banku Śląskim około 1,7 mln użytkowników, z czego ok. 600 tys. to konta typu direct. Bank reklamuje się ostatnio hasłami "Jesteśmy coraz bardziej internetowi" oraz "Internetowi nie płacą, bo wszystko robią sami".

przelewbankbanki

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)