Awaria w dużym polskim banku
Dziś po raz trzeci w ciągu miesiąca klienci ING Banku Śląskiego mieli problemy z zalogowaniem się do konta internetowego. Po około półtorej godzinie awarię usunięto. Skąd się biorą tak częste problemy jednego z największych polskich banków?
- Moglibyście sprawdzić u przedstawicieli Banku ING czemu nie ma możliwości zalogowania się na swoje konto? Jakaś większa awaria? - wysłał nam kilka minut po 10 alarmującego maila pan Marcin.
Informację szybko sprawdziliśmy, potwierdziło ją biuro prasowe banku.
- Awaria, polegająca na spowolnieniu systemu, nastąpiła chwilę przed godziną 10 - powiedziała Wirtualnej Polsce Ewa Szerszeń, zastępca rzecznika prasowego ING Banku Śląskiego.
Po półtorej godzinie awarię usunięto.
- O 11.10 dostałem informację od informatyków, że wszystko powinno działać jak należy. Sam sprawdzałem i nie ma problemów - zaręcza Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego.
To jednak kolejna awaria w jednym z największych polskich banków. Poprzednie 11 i 19 października trwały dłużej, a klienci nie mieli dostępu do swojego konta internetowego nawet przez kilka godzin.
- Tym razem był to inny typ awarii. Mieliśmy problemy z wolniejszym działaniem systemu. Mamy nadzieję, że więcej takich problemów już nie będzie - mówi Piotr Utrata. - Zaprzeczam jednocześnie, aby to był atak hakerski. Taką możliwość absolutnie wykluczyliśmy - dodaje rzecznik.
Kont z dostępem do rachunku przez internet ma w ING Banku Śląskim około 1,7 mln użytkowników, z czego ok. 600 tys. to konta typu direct. Bank reklamuje się ostatnio hasłami "Jesteśmy coraz bardziej internetowi" oraz "Internetowi nie płacą, bo wszystko robią sami".