Bank Pocztowy złożył prospekt w KNF

- Bank Pocztowy złożył prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego - poinformowała spółka w komunikacie. Oferta publiczna zaplanowana jest na drugą połowę roku...

07.07.2011 | aktual.: 07.07.2011 09:55

- Bank Pocztowy złożył prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego - poinformowała spółka w komunikacie. Oferta publiczna zaplanowana jest na drugą połowę roku.

Oferującym i wyłącznym menedżerem oferty jest Dom Maklerski BZ WBK, a doradcą finansowym Bank Zachodni WBK.

- Bank Pocztowy rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu procedury wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie i pozyskania kapitału przez publiczną emisję akcji. (...) Jesteśmy jednym z niewielu banków w Polsce, które kierują swoją ofertę produktową do klientów z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, a współpraca z Pocztą daje nam dostęp do bardzo rozległej sieci. Ważną grupą docelową Banku są także nestorzy. Tworzymy proste i zrozumiałe produkty finansowe, które dostosowane są również do potrzeb osób dotychczas nieubankowionych - jest to grupa licząca w Polsce według szacunków aż 6-9 mln osób - poinformował cytowany w komunikacie Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

Wcześniej bank informował, że z emisji akcji chce pozyskać około 320 mln zł na finansowanie akcji kredytowej oraz wzmocnienie pozycji płynnościowej.

Bank Pocztowy oferuje swoje produkty w sieci sprzedaży Poczty Polskiej oraz sieci własnej, liczącej blisko 2,2 tys. placówek na terenie całego kraju. Od początku roku bank pozyskał przeszło 100 tys. klientów detalicznych i mikrofirm - na koniec czerwca obsługiwał ich niemal 910 tys. Bank wykazał też dużą dynamikę wzrostu sprzedaży depozytów i kredytów.

Najważniejszym segmentem działalności spółki jest segment klientów indywidualnych. Bank rozwija również swoją obecność w obszarze bankowości instytucjonalnej, w tym m.in. w segmencie mikroprzedsiębiorstw, których obsługuje ponad 170 tys.

Przedstawiciele firmy zapowiadali podczas majowej konferencji prasowej, że w 2011 roku bank chce sprzedać kredyty za ponad 1 mld zł i pozyskać ok. 250 tys. klientów detalicznych. W 2010 roku Pocztowy pozyskał 153 tys. klientów detalicznych i miał ich pod koniec 2010 roku 643 tys.

Pod koniec 2010 roku miał w sumie 813 tys. klientów.

Zysk netto Banku Pocztowego w 2010 roku wyniósł 14,4 mln zł. Wskaźnik kosztów do dochodów wynosił 88 proc., a współczynnik wypłacalności 13 proc.

Depozyty w 2010 roku wzrosły o 16 proc. do 3,75 mld zł, natomiast kredyty o 38 proc. do 2,58 mld zł. Wskaźnik kredytów zagrożonych wynosi 7,4 proc. Wskaźnik kredytów do depozytów wzrósł w 2010 roku do 68,8 proc. z 57,6 proc. rok wcześniej. (PAP)

morb/ asa/

Źródło artykułu:PAP
usługibankigiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)