Bankowcom nie podobają się reklamy usług finansowych

70 proc. bankowców uważa, że reklamy usług bankowych nie mówią całej prawdy o oferowanych produktach finansowych - wynika z sondażu przeprowadzonego przez TNS Pentor. Połowa badanych uważa, że przekazy reklamowe są zbyt agresywne.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Jak wynika z badań opublikowanych przez Pentor w lipcowym "Monitorze Bankowym", prawie co trzeci z ankietowanych bankowców (31 proc.) jest zdania, że informacje przekazywane w reklamach są rzetelne. Zdaniem 75 proc. respondentów, reklamy usług bankowych nie różnią się od reklam innych instytucji finansowych.

Od 2008 roku spada liczba respondentów, którzy twierdzą, że reklamy skutecznie oddziaływają na klientów. Trzy lata temu "zdecydowanie tak" lub "raczej tak" odpowiedziało 80 proc., w roku 2011 - 72 proc.

Pentor pytał bankowców także o wzmożone zainteresowanie przewalutowaniem kredytów hipotecznych. Z sondy wynika, że taką sytuację zaobserwowano jedynie w co dziesiątej placówce. Bez zmian pozostał popyt na kredyty wakacyjne. 60 proc. respondentów oceniło, że jest bez zmian w stosunku do ubiegłego roku, 28 proc. stwierdziło, że zainteresowanie jest mniejsze, a jedynie 8 proc. uznało, że klienci pytają o to częściej.

W porównaniu z wcześniejszymi latami, spadło poparcie bankowców dla przyjęcia wspólnej europejskiej waluty. Obecnie opowiada się za nim 55 proc. respondentów, tymczasem w roku 2010 uznało tak 76 proc. odpowiadających, a w rekordowym pod tym względem roku 2009 - 86 proc.

43 proc. respondentów oceniło, że wprowadzenie euro przyniesie korzyści bankom. 68 proc. uznało, że takie rozwiązanie jest dobre dla dużych firm i korporacji. Jedynie 26 proc respondentów oceniło, że będzie to sprzyjać gospodarstwom domowym.

Ponad trzy czwarte bankowców (76 proc.) stwierdziło w badaniu, że wejście Polski do Unii Europejskiej przyczyniło się do wzrostu jakości oferty polskich banków. Odmiennego zdania jest 19 proc. pytanych.

Sondaż w placówkach bankowych został przeprowadzony w dniach 11-18 lipca. W telefonicznym badaniu wspomaganym komputerowo (CATI) wzięło udział 200 placówek bankowych z całego kraju, repreznetującyh wszystkie typy banków krajowych.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Austriacki inwestor powiedział: pas. Teraz polska fabryka zbiera pieniądze na wykup
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Od tego zależą ceny nagrobków. Właściciel zakładu ujawnia
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Jedna decyzja i emerytura będzie wyższa. ZUS potwierdza
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Ceny prądu zamrożone do końca roku. A co potem? Padła ważna deklaracja
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje