Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł w III mdm o 2,5 pkt. - GfK Polonia

02.04. Warszawa (PAP) - Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł w marcu mdm o 2,5 pkt. do minus 18,3 pkt. - wynika z badania instytutu GfK. Autorzy badania zwracają uwagę, że...

02.04.2014 | aktual.: 02.04.2014 17:23

02.04. Warszawa (PAP) - Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł w marcu mdm o 2,5 pkt. do minus 18,3 pkt. - wynika z badania instytutu GfK. Autorzy badania zwracają uwagę, że wskaźnik jest na najwyższym poziomie od "prawie trzech i pół roku". W marcu wszystkie części składowe Barometru się poprawiły.

"W marcu wartość Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK wzrosła w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,5 punktu. Obecnie wynosi ona minus 18,3 punktu i jest najwyższą wartością, jaką wskaźnik ten osiągnął na przestrzeni prawie 3,5 roku" - napisano w środowym komunikacie.

"Na przestrzeni ostatniego miesiąca polepszyły się wszystkie wskaźniki wchodzące w skład barometru, czyli: oczekiwania co do pozytywnych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju, oceny możliwości oszczędzania, przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych oraz zmian na rynku pracy" - dodano.

Oceny przyszłej sytuacji gospodarczej kraju poprawiły się w marcu o 1 punkt i wskaźnik wynosi obecnie minus 14 punktów.

W marcowym pomiarze wskaźnik przedstawiający skłonność gospodarstw domowych do oszczędzania wzrósł o 2 punkty i wynosi obecnie minus 31 punktów, co oznacza powrót do sytuacji z września ubiegłego roku.

W marcu oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych wzrosły o 2 punkty i wynoszą obecnie minus 5 punktów.

"Jest to najlepszy wynik, jaki składowa ta osiągnęła na przestrzeni ostatnich 3,5 lat" - napisano w komunikacie.

Wskaźnik prognoz rozwoju sytuacji na rynku pracy wzrósł w marcu o 5 punktów i wynosi obecnie minus 23 punkty.

"Jest to najwyższa wartość dla tej składowej od 2,5 roku" - zaznaczono w komunikacie.(PAP)

fdu/ asa/

Źródło artykułu:PAP
finanseankietyusługi
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)