Biedronka zakłada w '12 dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL, chce otworzyć ok. 250 nowych sklepów

06.02. Warszawa (PAP) - Biedronka, której przychody w 2011 roku wzrosły o ponad 24 proc. do 23,8 mld zł, chce utrzymać wysokie tempo wzrostu w tym roku. Liczy, że sprzedaż...

06.02.2012 | aktual.: 06.02.2012 15:38

06.02. Warszawa (PAP) - Biedronka, której przychody w 2011 roku wzrosły o ponad 24 proc. do 23,8 mld zł, chce utrzymać wysokie tempo wzrostu w tym roku. Liczy, że sprzedaż porównywalna wzrośnie dwucyfrowo. Sieć ma się powiększyć o około 250 nowych sklepów i dwa centra dystrybucyjne - powiedzieli przedstawciele spółki na poniedziałkowej konferencji prasowej.

"Planujemy podtrzymać w tym roku wysokie tempo wzrostu sprzedaży. Naszym celem jest dwucyfrowy wzrost sprzedaży porównywalnej" - powiedział dziennikarzom Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.

W 2011 roku przychody sieci wzrosły o ponad 24,2 proc. rdr do prawie 23,8 mld zł. Sprzedaż porównywalna (LFL) wzrosła o 13,4 proc.

Biedronka planuje otworzyć w tym roku około 250 nowych sklepów i dwa nowe centra dystrybucyjne: w Sieradzu i Rudzie Śląskiej.

"Podtrzymujemy nasz cel, by na koniec 2015 roku mieć 3 tysiące sklepów" - powiedział Suchański.

Dodał, że spółka chce zwiększyć swoją obecność w największych miastach, np. w Warszawie.

"W dużych miastach nasycenie naszymi sklepami jest najmniejsze, kolejki w placówkach są największe. Chcemy tam zwiększyć naszą obecność" - powiedział.

Nakłady inwestycyjne w tym roku mają wynieść ok. 2 mld zł. W 2011 roku spółka wydała na inwestycje ok. 1,3 mld zł.

Pytany o możliwości przejęć, Suchański odpowiedział:

"Jesteśmy w stanie przejmować mniejsze sieci, większych nie z uwagi na prawo antymonopolowe. Analizujemy co się dzieje na rynku, staramy się brać udział we wszystkich możliwych transakcjach, które się zdarzają".

Biedronka, największa sieć detaliczna w Polsce, której właścicielem jest Jeronimo Martins Dystrybucja, liczyła na koniec 2011 roku 1.873 sklepy w ponad 750 miejscowościach. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o 239 placówek, obsłużyła 926 mln klientów. Firma zatrudnia prawie 37 tys. pracowników. (PAP)

pel/ ana/

Źródło artykułu:PAP
hurtBiedronkajeronimomartins
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)