"Błąd modułu wpłat". Awarie wpłatomatów wcale nie są takie rzadkie
W przypadku zacięcia banknotów lub przepełnienia kaset może dojść do awarii wpłatomatu. "Błąd modułu wpłat" - to komunikat, jaki w takiej sytuacji wyświetla się klientowi. Co wtedy należy zrobić?
Wpłatomaty w ciągu kilku lat stały się niezwykle popularne, bo przyspieszają proces wpłacenia gotówki na konto. Nie angażują przy tym pracownika banku. Zdarza się jednak, że przy próbie wpłacenia pieniędzy dochodzi do awarii maszyny. Klient widzi wówczas komunikat "błąd modułu wpłat".
- Prowadzimy stały monitoring techniczny naszych urządzeń, więc informacje o awarii mamy od razu po jej wystąpieniu. Jeśli awaria nie wymaga wymiany modułu to jest usuwana w ciągu kilku godzin - zapewnia w "Rzeczpospolitej" Miłosz Gołębiewski, z firmy ITCARD, do której należy sieć Planet Cash.
Komunikat "błąd modułu wpłat" zazwyczaj wyświetla się w momencie, gdy ktoś próbował wpłacić pieniądze spięte gotówki czy spinaczem, uszkodzone lub zgięte. Zdarza się też, że ktoś próbował włożyć do maszyny monety lub inne przedmioty, co może przyczynić się do awarii modułu.
Burza po słowach Morawieckiego. Dosadny komentarz Sienkiewicza
Co może być zaskakujące, problem występuje stosunkowo często. Wynika bowiem przede wszystkim z wkładania mocno zniszczonych banknotów. Dlatego przeciętny Kowalski może wcześniej czy później przeżyć rozczarowanie podczas próby wpłaty gotówki.
- W bankomatach dwufunkcyjnych czyli z funkcją wpłaty i wypłaty, taka awaria może całkowicie uniemożliwić korzystanie z bankomatu lub zablokować jedynie funkcję depozytową - mówi "Rzeczpospolitej" Justyna Fischer-Brzeska z Santander Bank Polska.
Banki swoje urządzenia monitorują w trybie zdalnym przez całą dobę. Są w stanie szybko reagować na zgłaszane nieprawidłowości. Tak jest też w przypadku, gdy wpłatomat "zje" gotówkę klienta. Reklamacja pozwala odzyskać środki najczęściej w ciągu tego samego dnia.