Bomi podtrzymuje prognozę osiągnięcia 19,2 mln zł zysku netto w '11
31.08. Warszawa (PAP) - Grupa Bomi po wynikach pierwszego kwartału podtrzymało prognozę osiągnięcia 19,2 mln zł zysku netto w 2011 roku, ale zapowiada weryfikację prognoz na obecny...
31.08. Warszawa (PAP) - Grupa Bomi po wynikach pierwszego kwartału podtrzymało prognozę osiągnięcia 19,2 mln zł zysku netto w 2011 roku, ale zapowiada weryfikację prognoz na obecny i przyszły rok do 30 paźdzernika - poinformowała spółka w komentarzu do wyników.
W komentarzu do wyników Bomi podało, że w chwili obecnej nie występują przesłanki do weryfikacji prognozy.
"Zarząd emitenta natomiast będzie uważnie analizować swoje otoczenie rynkowe, dane makroekonomiczne i informacje o konkurencji w celu właściwego wykonywania obowiązków informacyjnych w tym względzie. Zarząd spółki planuje przeprowadzić weryfikację opublikowanych prognoz na lata 2011 i 2012 do dnia 30 października 2011 roku po zakończeniu sprzedaży w III kwartale i zakończeniu procesu przejęcia spółki Tolak z Warszawy" - napisano.
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy Bomi po pierwszym półroczu 2011 roku.
mln PLN 1H 2011 1H 2010 różnica Przychody ze sprzedaży 731 969 709 708 3,14% w tym przychody ze sprzedaży towarów 648 308 615 446 5,34% Koszt własny sprzedaży -560 142 -521 434 7,42% Zysk brutto na sprzedaży 171 827 188 274 -8,74% Marża brutto na sprzedaży 23,47% 26,53% -11,51% Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu -158 777 -159 565 -0,49% EBITDA 25 055 40 048 -37,44% Marża EBITDA 3,42% 5,64% -39,34% EBIT 13 050 28 709 -54,54% Marża EBIT 1,78% 4,05% -55,93% Zysk netto 2 140 16 591 -87,10% Marża netto 0,29% 2,34% -87,49% W I półroczu 2011 roku grupa Bomi zwiększyła obroty rdr dzięki rozwojowi sieci franczyzowej oraz przyłączeniu do Grupy spółki Centrum Dystrybucja w Łodzi.
"Działania te pozwoliły zniwelować negatywne skutki sytuacji ekonomicznej w kraju (takie jak spowolnienie tempa gospodarczego, niska dynamika sprzedaży żywności i napojów) oraz niekorzystne zmiany w strukturze rynku, polegające min na umacnianiu się pozycji sieci dyskontowych w kraju. Jednocześnie, na osiągnięte wyniki finansowe Grupy duży wpływ miał ogólny wzrost cen, spowodowany sytuacją rynkową w kraju i na rynkach światowych, w tym również wzrost cen walut. Sytuacja rynkowa wymusiła na spółkach Grupy walkę cenową z konkurencyjnymi sieciami dyskontowymi a tym samym miała bezpośrednie przełożenie na uzyskaną marżę i osiągnięty wynik finansowy" - napisano w komentarzu do wyników.
Dodatkowo, na uzyskany poziom wyniku finansowego wpływ miały wyższe koszty finansowe spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej.
Bomi w pierwszym półroczu zmniejszyło liczbę placówek handlowych z 56 według stanu na koniec I półrocza 2010 do 51. Tym samym powierzchnia handlowa uległa zmniejszeniu z 95,5 tys. m2 do 83,8 tys. m2 na koniec I półrocza 2011. (PAP)
pr/