Braster planuje wdrożyć program motywacyjny dla kadry i kluczowych pracowników
Warszawa, 20.11.2015 (ISBnews) - Zarząd Brastera zdecydował o rozpoczęciu procedury zatwierdzania programu motywacyjnego dla kadry zarządzającej i kluczowych pracowników, w ramach którego zostaną wyemitowane warranty subskrypcyjne uprawniające do objęcia akcji, podała spółka.
20.11.2015 10:28
Program będzie polegał na emisji warrantów subskrypcyjnych serii E, z których każdy będzie uprawniał do objęcia 1 akcji serii G, emitowanej w ramach warunkowo podwyższonego kapitału zakładowego spółki, z pierwszeństwem przed innymi akcjonariuszami.
"Warunkiem realizacji programu motywacyjnego na lata 2015-2017 będzie spełnienie wskazanych przez spółkę kryteriów operacyjnych oraz rynkowych. Jednym z warunków będzie sprzedaż urządzenia Braster od przyszłego roku na poziomie co najmniej 10 000 szt. na rynku polskim. Z kolei w 2017 r., zgodnie z kryterium programu, sprzedanych ma być co najmniej 50 000 szt. urządzeń w kraju i za granicą" - czytamy w komunikacie.
Ponadto program zakładał będzie kryterium związane ze wzrostem kursu akcji spółki, liczonym jako średnia arytmetyczna kursów zamknięcia ze wszystkich sesji w IV kw. danego roku obrotowego. Dla roku 2015 poziom ten nie będzie mógł być niższy niż 17 zł, a w każdym kolejnym roku powinien być o 30% wyższy niż w roku poprzednim, natomiast nie niższy niż 22,1 zł i 28,73 zł odpowiednio w 2016 i 2017 r.
"Przyjęcie programu motywacyjnego ma na celu wywołanie silnego efektu motywacyjnego wśród kluczowej kadry naszej firmy. Braster to w dużej mierze ludzie, którzy stanowią o perspektywach rozwoju naszej spółki. W mojej ocenie, firma ma duży potencjał, aby zrealizować cele zapisane w programie. Program będzie stanowić skuteczne narzędzie do realizacji polityki długotrwałego wzrostu wartości spółki oraz jak najszybszej komercjalizacji Testera" - powiedział prezes spółki Marcin Halicki, cytowany w komunikacie.
Zarząd Brastera podejmie kroki związane z procedurą przyjęcia programu motywacyjnego, w tym warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego oraz zmiany jej statutu spółki w formie uchwały walnego zgromadzenia, podano także.
W czerwcu br. Braster przeniósł swoje notowania z NewConnect na główny rynek GPW. Z poprzedzającej przejście oferty publicznej spółka pozyskała 39 mln zł, które przeznaczy na finansowanie nowej strategii rozwoju, której celem jest wprowadzenie urządzenia Braster Tester do bezpośredniej sprzedaży do kobiet w drugiej połowie 2016 r.
Środki te będą wykorzystane na budowę linii technologicznej, opracowanie finalnej, komercyjnej wersji urządzenia, stworzenie systemu automatycznej interpretacji badań termograficznych otrzymywanych z urządzenia Braster Tester, a także dokończenie prac związanych z wdrożeniem produktu na rynek.
W pierwszej kolejności produkt trafi na rynek polski. W roku 2017 planowane jest rozpoczęcie dystrybucji w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Rok później urządzenie wejdzie do sprzedaży m.in. w kolejnych państwach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych.
(ISBnews)