Bytom: Łączna powierzchnia sieci sklepów przekroczy 10 tys. m2 do końca 2016 r.

Warszawa, 13.01.2015 (ISBnews) - Bytom ocenia, że do końca 2016 roku łączna powierzchnia jego sieci sklepów przekroczy 10 tys. m2 wobec 8,3 tys. m2 obecnie. Ponadto przewiduje, że rok 2015 zakończy z siecią min. 87 sklepów o powierzchni powyżej 9 tys. m2 wobec 81 obecnie. Spółka zrealizowała cele finansowe na 2014 r. z programu menedżerskiego z "wyraźną nawiązką" i wierzy w ich wypełnienie również w 2015 r., poinformował agencję ISBnews prezes Bytomia Michał Wójcik.

13.01.2015 08:45

"Spółka jest zdrowa i gotowa do osiągania kolejnych rekordów. Biorąc pod uwagę ubiegłoroczne wyniki sprzedaży i zrealizowane marże, już teraz mogę oświadczyć, że spółka zrealizowała założenia pierwszego etapu programu motywacyjnego (4,4 mln zysku netto) z wyraźną nawiązką. Na dokładne dane musimy jeszcze poczekać do zamknięcia wszystkich rozliczeń. Jesteśmy lepiej zorganizowani i publikacje ostatecznych wyników przyśpieszamy na 10.03. Wiemy, że przychody za 2014 przekroczyły 100 mln. Miesięczna sprzedaż na m2 w ubiegłym roku wzrosła o 11%, osiągając wartość 1027 zł. W ciągu ostatnich trzech lat udało nam się zwiększyć przychody z detalu ponad dwukrotnie" - powiedział ISBnews Wójcik.
Zaznaczył, że wzrostom przychodów towarzyszyła poprawa procentowej marży brutto.

"Jestem pewien, że jest również miejsce na dalszą poprawę marży, a przez to poprawę efektywności sprzedaży. W przyszłym roku dodamy minimum kolejny punkt procentowy. Mamy mocniejsze finanse, które pozwolą nam efektywniej prowadzić biznes, m.in. taniej kupować na nowych, bardziej konkurencyjnych rynkach i dalej się rozwijać" - wskazał prezes Bytomia.

"Zbudowaliśmy sieć składającą się z 81 sklepów o powierzchni prawie 8300 m2. Na pewno jest jeszcze miejsce na dalszy rozwój dystrybucji, nowe sklepy oraz powiększenie tych najlepszych o zbyt małej powierzchni. Przewiduję, że rok 2015 zakończymy z liczbą sklepów nie mniejszą niż 87 o powierzchni powyżej 9000 m2. Oceniam, że do końca 2016 roku powierzchnia sklepów przekroczy 10 000 m2" - powiedział Wójcik w rozmowie z ISBnews.
Podkreślił, że realizując cel na 2014 r., Bytom uwiarygodnił się w oczach inwestorów. "Myślę, że już nie tylko my uwierzymy w możliwość realizacji kolejnego celu na 2015 r., czyli 7,7 mln zł zysku netto. Zatwierdzony przez akcjonariuszy program opcji menadżerskich dopuszcza szybszą jego realizację przy wcześniejszej realizacji celów" - podsumował prezes Bytomia.

Bytom to operator sieci odzieżowej. Firma rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku, a od 1995 roku jest notowana na GPW.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)