BZ WBK liczy na 4‑5 tys. nowych klientów MSP miesięcznie w IV kw. br.
Warszawa, 23.09.2015 (ISBnews) - Bank Zachodni WBK chce pozycjonować się jako partner w biznesie dla małych i średnich firm. Bank liczy, że ostatni kwartał tego roku przyniesie 4-5 tys. nowych relacji z klientami miesięcznie, a akcja kredytowa nieco przyspieszy już w III kwartale w porównaniu z II kw., poinformowali przedstawiciele BZ WBK.
23.09.2015 15:19
"W okresie maj - czerwiec pozyskaliśmy 10 tys. nowych klientów w ramach pakietów dla biznesu MSP. W tym krótkim okresie wielu z nich już wykazało bardzo dużą aktywność. Założenia są podobne na kolejny kwartał. Liczymy na 4-5 tys. miesięcznie nowo otwartych kont. Bardziej zależy nam na jakości i relacyjności niż na konkretnej liczbie" - powiedział członek zarządu Feliks Szyszkowiak podczas spotkania z dziennikarzami.
Jak poinformował dyrektor Radosław Twarużek, BZ WBK obserwuje bardzo wyraźny wzrost liczby i wolumenów kredytów inwestycyjnych.
"Zwracamy na kredyt inwestycyjny szczególną uwagę, bo to produkt, który pomaga rozwijać biznes. Rośniemy szybciej niż rynek. To jest trend widoczny od kilku miesięcy. Kiedy programy unijne ruszą pełną parą, to wzrosty będą jeszcze bardziej widoczne" - podkreślił.
Portfel kredytów brutto BZ WBK dla segmentu MSP wyniósł 8,7 mld zł na koniec czerwca br. (wzrost o 10% r/r), w tym sprzedaż nowych kredytów w II kw. wyniosła 1,89 mld zł, co oznacza wzrost o 19% w skali roku.
"Mamy nadzieję, że III kw. będzie lepszy od drugiego. Myślę, że wyprzedzimy rynek w tym roku, jeśli chodzi o wzrost" - powiedział Szyszkowiak.
BZ WBK podejmuje także działania aby dotrzeć do firm w różnych regionach Polski. Bank przygotował ogólnopolski program "Akademia Przedsiębiorcy", który w tym roku przebiega pod hasłem nowego budżetu UE. W ramach cyklu odbywa się 50 bezpłatnych warsztatów. Oprócz tego, w tym roku bank zainicjował 520 spotkań " w terenie", na które zaprosił prawie 30 tys. przedsiębiorców. Spotkania mają charakter edukacyjny, a ich zawartość merytoryczna jest dopasowana do oczekiwań firm z danego regionu.
"W ramach Akademii bank chce dotrzeć do 5 tys. przedsiębiorców, ale już teraz wiemy, że będzie ich więcej - o 20-30%. Na tę chwilę, do końca roku odbędzie się 35 spotkań z przedsiębiorcami w całej Polsce"- podkreślił Twarużek.
W przyszłym roku BZ WBK wprowadzi też nową ofertę dla eksporterów i importerów.
"Już teraz wprowadzamy wartość dodaną w postaci m.in. możliwości skojarzenia partnerów biznesowych z różnych krajów za pośrednictwem platformy Santandera. Klienci znajdą tam również dane na temat rynków, na których zamierzają prowadzić biznes" - zaznaczył dyrektor.
Liczba klientów BZ WBK z segmentu MSP przekracza obecnie 250 tys. firm.
Bank Zachodni WBK należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Jego głównym akcjonariuszem jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.
(ISBnews)