BZ WBK uruchamia swój wirtualny oddział na platformie LiveBank
Warszawa, 07.01.2015 (ISBnews) - Software Mind, spółka grupy Wind Mobile, zakończyła wdrożenie innowacyjnej platformy LiveBank - wirtualnego oddziału Banku Zachodniego WBK. Platforma po raz pierwszy została udostępniona także na urządzenia mobilne zarówno w wersji tabletowej, jak również na smartfony, poinformował Software Mind.
07.01.2015 | aktual.: 07.01.2015 16:08
Spółka podała, że LiveBank to platforma, która wypełnia lukę między oddziałem banku, a kanałem internetowym. To wirtualny oddział, który może oferować te same usługi co oddział tradycyjny, ale w połączeniu z mobilną łatwością obsługi.
?Co warte podkreślenia, dzięki nowej aplikacji, dostęp do platformy LiveBank jest także możliwy z urządzeń mobilnych takich jak tablety, czy smartfony. Jestem przekonany, że przyszłość branży bankowej leży w rozwiązaniach typu LiveBank, pozwalających znacząco ograniczyć koszty związane z obsługą oddziałów fizycznych. Zainteresowanie rynku jest bardzo duże. Prowadzimy rozmowy o wdrożeniu platformy nie tylko na rynkach Europejskich, ale także Bliskiego Wschodu" - powiedział prezes Software Mind i Wind Mobile Rafał Styczeń, cytowany w komunikacie.
Obecnie LiveBank dostępny jest na urządzeniach z systemami operacyjnymi Android, a w najbliższych dniach również iOS. W kolejnym etapie przedmiotem wdrożenia będzie aplikacja mobilna dla urządzeń z systemem Windows Phone.
Bank Zachodni WBK należy do czołówki banków uniwersalnych Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Jego głównym akcjonariuszem jest portugalski Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji. Aktywa razem BZ WBK wyniosły 130,39 mld zł na koniec III kw. 2014 r. wobec 106,06 mld na koniec 2013 r.
Wind Mobile jest notowanym na NewConnect integratorem i dostawcą autorskich rozwiązań teleinformatycznych umożliwiających operatorom mobilnym oferowanie nowoczesnych usług i generowanie dodatkowych przychodów.
(ISBnews)