Carlsberg ratuje wyniki przejęciami i poprawą efektywności
Mimo spadku sprzedaży piwa z kontynuowanej działalności Carlsberga, koncern poprawił wyniki dzięki akwizycjom i zwiększeniu marż operacyjnych.
06.08.2009 | aktual.: 06.08.2009 11:50
W pierwszym półroczu 2009 r. Carlsberg odnotował wzrost przepływów pieniężnych, poprawę marży oraz przyrost zysku organicznego. Marża operacyjna firmy wzrosła do poziomu 15,1 proc., z13,1 proc. w 2008 r.). Organiczny zysk z działalności w segmencie napojów wzrósł o 26 proc. Silniejszy nacisk na efektywność zrekompensował bieżące trudności rynkowe. Wolumen sprzedaży piwa wzrósł o 15 proc. do 56,9 mln hl (49,6 mln hl w 2008 r.), ale to wynik przejęć. Z działalności organicznej sprzedaż piwa spadła o 5 proc., a z tytułu przejęć wzrosła o 20 proc.
Działalność organiczna w Europie Wschodniej oraz Europie Północnej i Zachodniej odnotowała spadek sprzedaży w drugim kwartale 2009 r. o 6 proc. Dochody netto wzrosły o 9 proc. do poziomu 29,4 mld duńskich koron (27,0 mld koron w 2008 r.). Poziom dochodów netto w działalności organicznej spadł o 7 proc. Podwyżki cen wprowadzone w 2008 r. i na początku 2009 r. w połączeniu z silniejszym naciskiem na zarządzanie wartością zapewniły dodatni efekt cenowy na poziomie 6 proc. w ujęciu rok do roku. Zysk netto Carlsberga w pierwszym półroczu 2009 r. wyniósł co najmniej 3,5 mld koron.
Handel-Net.pl