CCC chce otworzyć nowe sklepy na powierzchni ponad 120 tys. m2 w 2017 r.

Warszawa, 25.08.2016 (ISBnews) - CCC planuje, że nakłady na środki trwałe w tym roku wyniosą ok. 150 mln zł wobec wcześniej planowanych 140 mln zł i będą przeznaczone na zapowiadane już zwiększenie powierzchni o 100 tys. m2. W przyszłym roku spółka planuje wzrost powierzchni o kolejne 120 tys. m2 - zarówno w kraju, jak i za granicą, poinformowali przedstawiciele zarządu.

25.08.2016 12:17

"Na pewno przekroczymy w tym roku kwotę 140 mln zł, jeśli chodzi o inwestycje w środki trwałe. Będzie to bliżej 150 mln zł" - powiedział wiceprezes Piotr Nowjalis podczas konferencji prasowej.

Podkreślił, że 2016 będzie najbardziej spektakularnym rokiem w historii CCC, jeśli chodzi o otwarcia. Obecnie toczy się ok. 30 inwestycji - są to zarówno otwarcia nowych sklepów, jak i przebudowa obecnych.

"Chcemy otworzyć 100 tys. nowej powierzchni w tym roku, uwzględniając zamknięcia. To oznacza otwarcia jeszcze 119 sklepów w drugim półroczu, które dołożymy do 809 i skończymy rok z liczbą ponad 920 sklepów, co jest dużą ekspansją, bo robimy to jednocześnie w kilkunastu krajach" - powiedział prezes Dariusz Miłek.

Jak poinformował prezes, w II półroczu CCC otworzy jeszcze 70 tys. m2 powierzchni, zaś plan na przyszły rok zakłada minimum 120 tys. m2.

"W przyszłym roku otworzymy ponad 120 tys. m2 nowej powierzchni - na taką liczbę mamy już wynegocjowane umowy, ale to może być trochę więcej. Do końca przyszłego roku powinniśmy mieć 561 tys. m2 powierzchni " - powiedział Miłek.

Prezes wskazał, że gdyby CCC otwierało sklepy tylko w Polsce, firma byłaby bardziej rentowna.

"Te sklepy za granica są znacznie większe, tam zaczynamy ekspansję od dużych miast, w Polsce otwieramy je w mniejszych, na 350-400 m2, tam jest to 800-1000 m2. Może dziś obrót z metra nie jest imponujący, ale mamy co gonić. Tam sprzedajemy o 10% wyżej" - podkreślił prezes.
Na koniec czerwca CCC miało 809 sklepów, z czego 734 własne oraz 71 sklepów franczyzowych, najwięcej w Rumunii.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)