Trwa ładowanie...
d3zaqjx
Informacja prasowa

Certyfikat Rzetelności to nie tylko wizerunek

<p style="text-align: left;" align="center"><b>– <i>Certyfikat Rzetelności to nie tylko kawałek papieru, czy dyplom na ścianie. Szczególnie w sytuacji, kiedy dwie trzecie przedsiębiorców w Polsce wątpi w uczciwość swoich biznesowych partnerów</i> – uważa Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy, wystawiającej świadectwa wiarygodności finansowej. W Warszawie, podczas IV Kongresu Rzetelnych Firm, odbyła się kolejna Gala Złotych Certyfikatów Rzetelności, podczas której wręczono 80 takich wyróżnień.</b></p>
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
(materiały prasowe, Fot: Materiały prasowe)
d3zaqjx

73,5% przedsiębiorców wątpi w uczciwość swoich kontrahentów, twierdząc że prowadząc działalność gospodarczą muszą ciągle uważać, by nie zostać oszukanym – wynika z raportu „Kapitał społeczny i zaufanie w polskim biznesie 2015” powstałego na zlecenie Rzetelnej Firmy i Krajowego Rejestru Długów. Z kolei 52,5% właścicieli firm i menedżerów uważa, że ich kontrahenci wykorzystają luki prawne, aby uzyskać dodatkowe korzyści z kontraktu kosztem drugiej strony. Wyniki można więc podsumować bardzo krótko – przedsiębiorcy w Polsce po prostu sobie nie ufają. Ten brak zaufania przekłada się na straty – 47% firm zrezygnowało w ostatnich miesiącach z części transakcji, bo nie ufało kontrahentom.

W takich warunkach każdy sposób, aby potwierdzić swoją uczciwość i uwiarygodnić firmę oczach przyszłych klientów, dostawców, banków czy pracowników może być na wagę złota. Jako, że większość polskich przedsiębiorstw nie może pochwalić się kilkudziesięcioletnią historią prowadzonej działalności, z pomocą przychodzą certyfikaty rzetelności i wiarygodności finansowej.

Nie tylko wizerunek, ale również pieniądze

d3zaqjx

Programów certyfikacji biznesu w Polsce nie brakuje. Zarówno ich rozpoznawalność, jak i realne korzyści, które dają posiadaczom są bardzo zróżnicowane. Jedyne, co można zrobić z mało znanymi certyfikatami to powiesić je na ścianie, czy stronie internetowej. Odpowiedni certyfikat, poza oczywistymi korzyściami wizerunkowymi, będzie również pozytywnie wpływał na finanse posiadającej go firmy. Tak, jak łatka dłużnika lub nierzetelnego płatnika potrafi znacznie ograniczyć grono potencjalnych klientów, tak również rozpoznawalny certyfikat potwierdzający wiarygodność finansową może przekonać tych niezdecydowanych, ale także pomóc pozyskać nowych. W efekcie skutkuje także wzrostem osiąganych przychodów ze sprzedaży.

Same przychody to jednak nie wszystko. Przedsiębiorcy, którzy mogą pochwalić się rozpoznawalnym certyfikatem zaświadczającym o ich wiarygodności najczęściej mogą też liczyć na lepsze warunki finansowe współpracy ze swoimi kontrahentami. Mechanizm ten działa na zasadzie „nagradzania rzetelnych klientów”. Wciąż jednak pozostaje pytanie, jakiemu certyfikatowi można zaufać.

Zaufanie ponad 50 tysięcy firm

Najbardziej znanym certyfikatem poświadczającym wiarygodność biznesową od lat pozostaje Certyfikat Rzetelności. Potwierdzają to zarówno wyniki badania znajomości marki przeprowadzone przez Millward Brown, jak i rosnące z roku na rok zainteresowanie tym, wystawianym przez program Rzetelna Firma pod patronatem największego biura informacji gospodarczej – Krajowego Rejestru Długów ­– dokumentem.

Jednym z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę przy jego wydawaniu jest podejście do regulowania swoich zobowiązań. Świadectwa nie otrzyma przedsiębiorca z negatywnymi wpisami w Krajowym Rejestrze Długów. Właśnie powiązanie z tym najstarszym biurem informacji gospodarczej jest największą zaletą certyfikatu Rzetelnej Firmy. Baza danych KRD BIG liczy 6,1 miliona wpisów. Na polskim rynku trudno o bardziej aktualne informacje na temat wiarygodności finansowej. – _ Nie wydajemy Certyfikatów Rzetelności „dożywotnio” _ – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy – _ Stale monitorujemy, czy firma nie jest niczyim dłużnikiem w bazie KRD BIG, mamy 24 godzinny dostęp do bazy. Wpis do rejestru pozbawia prawa do posługiwania się certyfikatem, co uwidacznia się po kliknięciu na baner z logotypem Rzetelnej Firmy umieszczonym na stronie internetowej jego posiadacza. Dodatkowo nasi konsultanci z Działu Kontroli Jakości analizują wszelkie skargi i zastrzeżenia co do rzetelności uczestników programu. Każdy
przedsiębiorca, który chce posługiwać się naszym dokumentem zobowiązuje się do przestrzegania Kodeksu Etycznych Firm, a więc prowadzenie biznesu w myśl takich wartości jak: praworządność, rzetelność, przejrzystość i odpowiedzialność. Rzetelne Firmy to firmy uczciwe i wiarygodne – dodaje. _

Wspólnota interesów

Jednak programy promujące rzetelność to nie tylko organy wydający zaświadczenia, to także organizacje zrzeszające przedsiębiorców. Rzetelna Firma, która powstała w 2008 roku za cel stawia sobie integrację sektora małych i średnich przedsiębiorstw wokół wspólnych problemów i ich rozwiązywania. – _ Uczestnikami programu Rzetelna Firma są firmy z przeróżnych branż, od budownictwa, przez handel, aż po e-commerce. Są to zarówno małe podmioty gospodarcze, jak i duże, znane firmy _ – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. – _ Podczas organizowanych przez nas Kongresów Rzetelnych Firm staramy się słuchać o problemach przedsiębiorców, by później móc ich reprezentować. Duże zróżnicowanie uczestników programu, pozwala nam patrzeć na problemy bardziej przekrojowo. Bowiem jednym z celów, które sobie stawiamy, jest prezentowanie opinii MSP wobec władz i w mediach. Wychodzimy z założenia, że jeden przedsiębiorca niewiele może, ale gdy jest ich już kilkadziesiąt tysięcy, stanowi to silny głos, którego trzeba
posłuchać – dodaje. _

6 października odbył się IV Kongres Rzetelnych Firm. Tegoroczne spotkanie zostało poświęcone relacjom między państwem a biznesem. Zaprezentowano wyniki badań Rzetelnej Firmy „Przedsiębiorcy a państwo – czy przedsiębiorcy czują, że państwo im nie ufa?” przeprowadzone wśród 400 przedstawicieli mikro, małych i średnich firm. Niemal wszyscy badani przyznali, że gdyby poziom zaufania polityków i urzędników do przedsiębiorców był wyższy, trudności prowadzenia działalności gospodarczej byłyby mniejsze, a polski biznes rozwijał się lepiej. Zaproszeni goście, wśród których znaleźli się zarówno przedsiębiorcy, przedstawiciele biznesu: dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek z Konfederacji Lewiatan, Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy, Adam Łącki, prezes KRD, jak i politycy m.in. Paweł Szałamacha, Marcin Święcicki, Łukasz Gibała, Paweł Poncyljusz, próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego państwo nie ufa przedsiębiorcom oraz co zrobić, aby to zmienić. Jednym z wniosków debaty dyskusyjnej było wezwanie
przedsiębiorców do tego by pokazali, że biznes jest uczciwy i godny zaufania.

– _ Rzetelna Firma już od 8 lat buduje dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, promując pozytywne wartości w biznesie i nagradzając uczciwych przedsiębiorców _. _ Przyznawane podczas kongresu Złote Certyfikaty Rzetelności to wyróżnienia dla najlepszych i najbardziej wiarygodnych przedsiębiorstw w Polsce. Pokazują komu można i warto ufać _ – przekonuje Sokołowski.

d3zaqjx

Podziel się opinią

Share

d3zaqjx

d3zaqjx