Co trzeci zamożny Polak wzbogacił się bardziej
Jedna trzecia zamożnych Polaków odczuła w ubiegłym roku poprawę sytuacji finansowej
Tylko co czwarty ankietowany przyznał, że jest gorzej niż rok temu. Aż 57 proc. ankietowanych stwierdziło, że kryzys gospodarczy został wyolbrzymiony przez media
Mimo tych dobrych wieści, niemal połowa respondentów zmieniła nawyki zakupowe i ograniczyła wydatki na dobra luksusowe.
Niezmienne za to pozostały marki, które są dla Polaków synonimami luksusu. Jak podają WirtualneMedia, dla zamożnych Polaków marką symbolizującą luksus jest przede wszystkich Mercedes (23 proc. wskazań), a w mniejszym stopniu Lexus (13 proc.) i Chanel (12 proc.). Jedyny polski brand w czołówce - W.Kruk - znalazł się na 26. miejscu.
Serwis powołuje się na wyniki badań przeprowadzonych przez Grupę IQS na zlecenie portalu golfproperties.pl dokonanych na ponad 500 Polakach, których miesięczny dochód na członka gospodarstwa domowego przekracza 5 tys. zł netto.