Trwa ładowanie...

Coca-Cola namawia do przetwarzania zużytych opakowań

Podczas Coke Live Music Festival została przeprowadzona akcja edukacyjna ma temat recyklingu. Coca-Cola liczy na jej efekty.

Coca-Cola namawia do przetwarzania zużytych opakowańŹródło: Jupiterimages
d2zzhrl
d2zzhrl

Zakończonej właśnie czwartej edycji Coke Live Music Festival po raz pierwszy towarzyszyła szeroko zakrojona akcja ekologiczna. Miała ona na celu zachęcenie młodych ludzi uczestniczących w imprezie do zbierania zużytych opakowań i oddawania ich do recyklingu. Reakcja młodzieży przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów i sponsora festiwalu. W ramach akcji zebrano i przeznaczono do ponownego przetworzenia blisko 59 tys. kubeczków, czyli 77 proc. kubków dostarczonych na teren festiwalu. Rekordzista stawił się w punkcie zbiórki z ponad 520 zużytymi opakowaniami na raz.

Głównym zadaniem uczestników akcji ekologicznej było zbieranie plastikowych i papierowych kubków, które następnie należało dostarczyć do wyznaczonego miejsca zbiórki - namiotów, w których Coca-Cola oraz organizacja odzysku Rekopol prowadziły edukację ekologiczną. Za dwadzieścia zebranych kubeczków festiwalowicze otrzymywali czapeczkę, a za czterdzieści torbę. Obie nagrody wykonane były w dużej części z przetworzonych butelek PET.

_ Głównym zadaniem akcji zbierania kubków, organizowanej pod hasłem "nie zatrzymuj, przetwarzaj" było uświadomienie jej uczestnikom, że plastik, z którego zrobione są butelki oraz kubki, zamiast być odpadem, może być cennym surowcem _ - mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services.
_ Naszym założeniem było zbudowanie prostego i pozytywnego skojarzenia. Każda butelka lub kubek, który dzięki selekcji odpadów umieścisz we właściwym pojemniku na śmieci, mają szansę być przetworzone i rozpocząć "nowe życie", jako czapeczka, torba, ręcznik czy opakowanie _ - dodaje Borucka.

_ Naszym celem jest stworzenie obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzania zużytych opakowań w nowe _ - mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.
_ Co ważne, z roku na rok udaje nam się zmniejszać ilość generowanych odpadów _- dodaje Jacaszek. W ciągu ostatnich lat wśród wielu projektów ograniczających ilość generowanych odpadów znalazły się m.in. zmniejszenie wagi butelek, eliminacja tekturowych przekładek oddzielających poszczególne warstwy produktu na palecie oraz rezygnacja z papierowych tacek, na których ustawione były butelki.

Handel-Net.pl

d2zzhrl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zzhrl