Coca-Cola rusza na podbój rynków z napojem ziołowym
Coca-Cola nie spoczywa na laurach i oprócz tradycyjnych napojów co jakiś czas próbuje zdobyć światowe rynki pitnymi nowościami. Tym razem proponuje Habu, który jest napojem ziołowym. Na razie tylko w Tajlandii - pisze "Bloomberg Businessweek".
19.08.2013 | aktual.: 20.08.2013 11:27
Firma w maju zadeklarowała, iż będzie walczyć z plagą otyłości na świecie i jednym z posunięć ma być właśnie oferowanie nowych napojów. Pierwszym jest właśnie ziołowy napój Habu.
Habu zrobiony jest na bazie czterech ziół - ketmii szczawiowej (rodzaj hibiskusa)
, lukrecji, luo han guo oraz trawy Imperata cylindrica. Ketmia ma na celu obniżenie poziomu cholesterolu i jest częstym składnikiem azjatyckich herbat. Lukrecja ma na celu łagodzenie objawów kaszlu, wrzodów czy zapalenia żołądka. Luo han guo służy jako słodzik, a trawa Imperata cylindrica ma pomóc m.in. w obniżaniu gorączki.
Rzecznik firmy Sharolyn Choy na pytanie, czy w związku z powyższym nowy napój będzie zarejestrowany również jako produkt zdrowotny, odpowiedziała, iż Habu tworzone jest jako napój codziennego spożycia, który łączy nowoczesne smaki z tradycyjnym działaniem ziół.
Jedna 0,28 l butelka napoju ma 140 kalorii.
Tajlandia znana jest ze swojego zamiłowania do napojów herbacianych. Jeśli Habu odniesie tam sukces, możliwe jest wprowadzenie go również na innych rynkach.