Coca-Cola rusza na podbój rynków z napojem ziołowym

Coca-Cola nie spoczywa na laurach i oprócz tradycyjnych napojów co jakiś czas próbuje zdobyć światowe rynki pitnymi nowościami. Tym razem proponuje Habu, który jest napojem ziołowym. Na razie tylko w Tajlandii - pisze "Bloomberg Businessweek".

Coca-Cola rusza na podbój rynków z napojem ziołowym
Źródło zdjęć: © AFP | mike windle

19.08.2013 | aktual.: 20.08.2013 11:27

Firma w maju zadeklarowała, iż będzie walczyć z plagą otyłości na świecie i jednym z posunięć ma być właśnie oferowanie nowych napojów. Pierwszym jest właśnie ziołowy napój Habu.

Habu zrobiony jest na bazie czterech ziół - ketmii szczawiowej (rodzaj hibiskusa)
, lukrecji, luo han guo oraz trawy Imperata cylindrica. Ketmia ma na celu obniżenie poziomu cholesterolu i jest częstym składnikiem azjatyckich herbat. Lukrecja ma na celu łagodzenie objawów kaszlu, wrzodów czy zapalenia żołądka. Luo han guo służy jako słodzik, a trawa Imperata cylindrica ma pomóc m.in. w obniżaniu gorączki.

Rzecznik firmy Sharolyn Choy na pytanie, czy w związku z powyższym nowy napój będzie zarejestrowany również jako produkt zdrowotny, odpowiedziała, iż Habu tworzone jest jako napój codziennego spożycia, który łączy nowoczesne smaki z tradycyjnym działaniem ziół.

Jedna 0,28 l butelka napoju ma 140 kalorii.

Tajlandia znana jest ze swojego zamiłowania do napojów herbacianych. Jeśli Habu odniesie tam sukces, możliwe jest wprowadzenie go również na innych rynkach.

colabutelkażywność
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (97)