Coraz mniej zarabiają na naszych nałogach
Coraz więcej sklepów monopolowych kończy działalność. Jak pisze "Dziennik Gazeta Prawna", przez podwyżki podatków oraz konkurencję dyskontów ich obroty są mniejsze nawet o 20 proc.
10.03.2011 | aktual.: 10.03.2011 08:35
Sklepy z alkoholem dotąd były uważane za niezły biznes. Marża na produkty masowe wynosiła 20 proc., a na mniej popularne - 30 proc. W ubiegłym roku działały 4662 takie sklepy, o 25 proc. więcej niż w 2009 i o 47 proc. więcej niż w 2008 r. Styczeń tego roku przyniósł zmianę dynamiki: powstało 65 nowych placówek, ale aż 59 się wyrejestrowało.
Powody? Malejący popyt, niższe marże i co za tym idzie mniejsze zyski. A także konkurencja ze strony sklepów dyskontowych.
Ale to nie wszystko. Z powodu podwyżki akcyzy na zmniejszone obroty narzekają sklepy z wyrobami tytoniowymi. Tu spadek wynosi nawet 15 proc.
"Dziennik Gazeta Prawna"/WP.pl