Trwa ładowanie...
d3udldx
19-08-2015 06:55

Czy inteligentne zegarki zdominują rynek akcesoriów fitness?

Business Insider wskazuje, że konsumenci porzucają opaski oraz inne technologie ubieralne na rzecz inteligentnych zegarków. W 2015 r. udział akcesoriów fitnessowych w branży wearables spadnie do 48 proc. wobec 53 proc. w 2014 r. Największe zainteresowanie budzi Apple Watch.

d3udldx
d3udldx

Zegarkiem Apple interesuje się dziś trzy razy więcej klientów niż podobnymi urządzeniami z Androidem. Klienci oczekują od urządzeń przede wszystkim rozbudowanego systemu powiadomień oraz zaawansowanych funkcji fitnessowych. Opaski i liczniki sportowe posiadają natomiast mniej funkcji, co może doprowadzić do zepchnięcia ich do kategorii produktów niszowych.

Eksperci "iMagazine" w rozmowie z PAP traktują jednak z dystansem długoterminowe prognozy dotyczące całego rynku wearables.

"Zarówno smartwatche, jak i opaski fitnessowe, nadal są we wczesnym stadium rozwoju. Te pierwsze w szczególności obecnie trafiają w ręce entuzjastów nowinek technologicznych, tzw. early adopters. Te drugie z kolei są na tyle tanie, że często trafiają do szuflady, gdy się znudzą. Dlatego trudno obecnie porównać użytkowników obu typów urządzeń" - mówi Wojciech Pietrusiewicz z "iMagazine".

"Zawsze sceptycznie podchodziłem do wzrostów w danej kategorii rynkowej, szacowanej przez analityków. Często istnieje wiele niewiadomych, szczególnie na nowych rynkach i przy nowych kategoriach produktów. Osobiście znam kilka przypadków, gdzie zarówno opaska na nadgarstek, jak i smartzegarek pomogły różnym osobom całkowicie zmienić swój niezdrowy tryb życia" - dodaje redaktor Pietrusiewicz.

d3udldx

Obecnie oraz w najbliższym horyzoncie czasowym zarówno zegarki, jak i opaski będą oferować podobne funkcje fitnessowe. Trudno oczekiwać zatem zdominowania tego rynku przez jeden typ urządzeń.

"Pozostaje jednak pytanie, czy inteligente zegarki będą kanibalizowały sprzedaż opasek i czujników, czy z czasem zaczną się wzajemnie uzupełniać? Czy będą używane przez całą dobę, czy tylko na czas treningu? W porównaniu ze smartfonami te produkty są dodatkiem do naszego życia, a nie wymogiem, bez których nie da się żyć" - wyjaśnia redaktor naczelny "iMagazine" Dominik Łada.

Eksperci Business Insidera wskazują, że coraz istotniejszym kryterium przy wyborze danego urządzenia będzie jakość jego wykonania oraz wysoki poziom estetyczny. Apple wprowadziło trzy wersje zegarka: aluminiową, stalową i pozłacaną, z kolei jedną z wersji opaski Fitbit zaprojektowała Tory Burch - ikona świada mody. (PAP)

łum/ bk/

d3udldx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3udldx