Danone i Podravka wracają na sklepowe półki

Produkty Danone'a i Podravki w czerwcu i lipcu z wielkim hukiem zostały wyrzucone z półek sieci Kaufland. Dziś znów są w ofercie. Wszystkie strony zaprzeczają doniesieniom o konflikcie, a po oskarżeniach o nieuczciwą konkurencję nie ma śladu - informuje "Puls Biznesu".

Obraz
Źródło zdjęć: © Krzysztof Hawrot, WP.PL

Danone zniknął ze sklepów sieci Kaufland w czerwcu. Przyczyną zerwania współpracy były zbyt wysokie ceny, jakie producent jogurtów oferował sklepom. Kaufland wydał nawet gazetkę dla klientów, w której wskazywał tańsze zamienniki produktów firmy Danone.

Miesiąc później podobne działania Kaufland przeprowadził wobec Podravki. W tym wypadku jednak nie wskazywał zamienników w swojej gazetce. Fakt zerwania współpracy obu firm nie uszedł jednak uwadze mediów.

Jak jest dzisiaj? Okazuje się, że z początkiem sierpnia do sklepów Kaufland po cichu wróciły produkty zarówno Danone, jak i Podravki.
- To zniknięcie było związane z normalnymi negocjacjami handlowymi - ucinała dyskusję na łamach "Pulsu Biznesu" przedstawicielka Podravki Anna Konieczna.
Danone nie komentuje sprawy wcześniejszego wycofania swoich produktów.

- Produkty Danone wróciły do naszych sklepów z początkiem sierpnia. Wcześniej z nich zniknęły nie dlatego, że były między nami jakieś konflikty, ale dlatego, że nie otrzymywaliśmy dostaw w takiej skali, jak chcieliśmy. Nasze sklepy miały po prostu braki w zatowarowaniu, na to nie mogliśmy pozwolić - wyjaśnia na łamach dziennika Jarosław Kaduczak, rzecznik sieci Kaufland.

Jak widać, dziś żadna strona nie widzi problemów. Przypomnijmy jednak, że jeszcze w czerwcu Danone oskarżył Kaufland o nieetyczne zachowanie, nieuczciwą konkurencję. Zażądał przy tym oficjalnych przeprosin. Najświeższa gazetka sieci Kaufland znów zachwala produkty firmy Danone i cieszy się z obecności jej produktów w sklepach.

Zdaniem dr Leszka Mellibrudy, psychologa biznesu, sieci handlowe znając swoją siłę coraz częściej stosują manipulację i czarny PR, by wynegocjować lepsze ceny. Tymczasem producenci pokornie godzą się na takie traktowanie, byle tylko pozostać na sklepowych półkach.

Sieć Kaufland miała już problemy z powodu swoich twardych negocjacji. W 2011 roku UOHS, czeski urząd ochrony konkurencji, nałożył na Kaufland karę w wysokości 13,6 mln koron (2,3 mln zł). Zdaniem urzędu firma nadużywała swojej rynkowej pozycji.

Wybrane dla Ciebie
Zmiana od 1 grudnia. Ci obcokrajowcy zaczną znikać z rynku pracy?
Zmiana od 1 grudnia. Ci obcokrajowcy zaczną znikać z rynku pracy?
Prezes z Indii bez pozwolenia na pracę. Ma 30 dni na wyjazd z Polski
Prezes z Indii bez pozwolenia na pracę. Ma 30 dni na wyjazd z Polski
Nowy sposób oszustów. W sieci to plaga. Tysiące zgłoszeń Polaków
Nowy sposób oszustów. W sieci to plaga. Tysiące zgłoszeń Polaków
Nowy milioner w Polsce. W czwartek padła "szóstka" w Lotto
Nowy milioner w Polsce. W czwartek padła "szóstka" w Lotto
Nowa moda w Warszawie. Oto co deweloperzy robią z mieszkaniami
Nowa moda w Warszawie. Oto co deweloperzy robią z mieszkaniami
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟