Debata: Dla rozwoju branży e‑commerce niezbędna jest stała innowacyjność

Warszawa, 15.03.2016 (ISBnews) - Najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed branżą e-commerce związane są przede wszystkim z automatyzacją procesów oraz szybkim i skutecznym dostosowywaniem się do potrzeb rynku, co wiąże się z wprowadzaniem nowych strategii biznesowych. Warunkiem koniecznym dalszego rozwoju branży, utrzymania konkurencyjności i zwiększania rentowności przedsiębiorstw jest stałe wprowadzanie innowacji m.in. poprzez spersonalizowaną ofertę, czy też unowocześnianie wyszukiwarek, uznali uczestnicy debaty zorganizowanej m.in. przez agencję ISBnews i telewizję inwestorzy.tv.

15.03.2016 11:50

Wyzwaniem dla branży jest też dalsza automatyzacja, która zdaniem Karola Dudija ze spółki Unfied Factory, jest w Polsce na wysokim poziomie. Dostosowanie się do potrzeb współczesnych klientów jest równie ważne dla firm z sektora B2C.

"Największe wyzwania, jakie stoją przed branżą e-commerce w sektorze B2C to dobre produkty w portfolio spółki, jakość obsługi klienta, otwarcie się na nowe rynki, sprofilowaną reklamę i sprawne zarządzanie logistyką" - powiedział prezes firmy eobuwie.pl Marcin Grzymkowski.

Generalnie uczestnicy debaty zgodnie stwierdzili, że dla całej branży e-commerce istotne znaczenie ma usprawnienie procesów dostaw i płatności. Za podstawowe działanie w tym obszarze uważają szybkość dostawy do klienta oraz sprawne i bezpieczne płatności, które stanowią podstawę e-handlu.

"W całym procesie bardzo ważne jest prawidłowe zarządzanie zapasami, inteligentne zakupy i dostępność towarów, które mają dużą rotację, w magazynie. Bardzo ważna jest optymalizacja procesu dostaw" - wskazała prezes ABC Data Ilona Weiss.

Podczas debaty poruszona została również kwestia poziomu bezpieczeństwa firm z branży e-commerce, która jest równie ważna w sektorze B2B, jak i B2C. Uczestnicy rozmowy jednogłośnie uznali, że dane klientów są jednym z najcenniejszych aktywów, dlatego dbałość o procesy bezpieczeństwa jest dla nich priorytetem.

W przypadku lidera dystrybucji IT i sprzętu elektronicznego, spółki ABC Data czy firmy Eobuwie, standardy bezpieczeństwa platform zakupowych są bardzo zaawansowane, natomiast poziom bezpieczeństwa dostawców i mniejszych firm prosperujących na rynku, nie jest już taki pewny.

"Wyzwaniem edukacyjnym, jakie stoi przed Izbą Gospodarki Elektronicznej jest właśnie uświadamianie całej branży e-commerce w kwestii bezpieczeństwa oraz wskazanie jednego modelu biznesowego na poziomie bezpieczeństwa w e-commerce. Według Izby, ważne jest również usystematyzowanie standardów dobrych praktyk i stworzenie jednoznacznej identyfikacji opisu produktów" - powiedział członek zarządu Izby Łukasz Kiczma.

Uczestnicy rozmawiali także o wprowadzeniu podatku obrotowego dla sklepów e-commerce. O ile nie dotyka on w tej chwili dystrybutorów, to dla pozostałych podmiotów istotne jest, aby objął on bez wyjątku wszystkie firmy z sektora e-commerce. Z kolei firmy dostarczające technologii automatyzujących sprzedaż i obsługę klienta - choć nie opowiadają się za wprowadzeniem podatku - widzą w nim szansę na wzrost liczby klientów w swoim portfolio. Generalnie zgodnie stwierdzono, że wprowadzenie podatku jest pewnego rodzaju zagrożeniem dla branży e-commerce, może bowiem powodować ucieczkę polskiego e-handlu poza Polskę. Skutkiem tego może być wyprowadzenie wszystkich podatków za granicę, czyli straty dla budżetu zamiast przychodu.

Organizatorami debaty byli: telewizja inwestorzy.tv, agencja ISBnews, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych oraz Telma Communications Agency. Patronat nad wydarzeniem objęła Izba Gospodarki Elektronicznej oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, a partnerem głównym była spółka ABC Data S.A.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)