Decyzja środowiskowa dot. budowy części Via Baltica w Podlaskiem
Decyzję środowiskową dot. budowy drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej (Mazowieckie) do Szczuczyna (Podlaskie), z wyłączeniem obwodnicy Łomży, wydała we wtorek Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku. Droga ma powstać do 2020 roku.
Decyzja dotyczy odcina drogi o długości ok. 70 km. Ma się ona zaczynać na dk nr 8 w okolicach Ostrowi Mazowieckiej i prowadzić aż do Szczuczyna z wyłączeniem obwodnicy Łomży i obwodnicy Stawisk.
Jak poinformowała we wtorek rzeczniczka RDOŚ w Białymstoku Małgorzata Wnuk, wniosek o wydanie decyzji środowiskowej złożyła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dwa lata temu. Wniosek dotyczył drogi S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Łomża - Szczuczyn.
Jednak - jak zauważyła Wnuk - inwestor kilkakrotnie musiał uzupełniać wniosek, a chodziło o odcinek obwodnicy Łomży. Mówiła, że RDOŚ nie otrzymała od GDDKiA pełnej inwentaryzacji przyrodniczej terenu. Droga ma przecinać rzekę Narew i obszar Natura 2000. Wyjaśniła, że GDDKiA ostatecznie, nie chcąc wstrzymywać całej inwestycji, wyłączyła z niej pod koniec ubiegłego roku obwodnicę Łomży. Dlatego RDOŚ mógł wydać decyzję środowiskową.
Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA poinformował PAP, że decyzja środowiskowa umożliwia rozpoczęcie dalszych prac, to znaczy starania o pozwolenie na budowę. Obecnie trwają przygotowania do złożenia wniosku do RDOŚ dotyczącego budowy obwodnicy Łomży.